شناسهٔ خبر: 22872855 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برای نخستین بار صورت خواهد گرفت

ارسال محموله‌های صادراتی هند به روسیه از طریق ایران از دی‌ماه

دهلی‌نو از نیمه ماه ژانویه، صادرات محموله‌های کانتینری به روسیه از طریق ایران و آذربایجان را آغاز خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از پی تی آی، اس کومار، مامور عالی رتبه گمرک هند گفت: دهلی نو از ماه آینده، صادرات محموله‌های کانتینری به روسیه از طریق ایران و آذربایجان را آغاز خواهد کرد. این حرکت، عملیاتی شدن کریدور بین المللی شمال جنوب را به پیش خواهد برد.

وی افزود: این اقدام، زمان ارسال این محموله‌ها را به نصف کاهش خواهد داد و از 35 روز به 17 روز می‌رساند.

کومار در حاشیه یک نشست به خبرنگاران گفت: «هند از نیمه ماه ژانویه نخستین محموله صادراتی خود را از طریق بندر عباس به روسیه ارسال خواهد کرد. این محموله از ایران، آذربایجان ترانزیت خواهد شد و سپس به روسیه خواهد رسید.»

وی توضیح داد: اداره گمرک هند درخواست‌های زیادی از بخش پوشاک و دارو برای استفاده از این مسیر دریافت کرده است. این مسیر به صرفه جویی در هزینه و زمان کمک خواهد کرد. «این اقدام به عملیاتی شدن کریدور بین المللی شمال جنوب کمک خواهد کرد.»

در حال حاضر، صادرکنندگان مجبور هستند، تا از بندر روتردام یا مسیر زمینی از طریق چین برای رسیدن به روسیه و آسیای میانه استفاده کنند.

کریدور بین المللی شمال جنوب، یک شبکه چندگانه متشکل از مسیر دریایی، ریلی و جاده‌ای برای ترانزیت کالا میان هند، روسیه، ایران، اروپا و آسیای میانه است. این مسیر 7200 کیلومتری قرار است، ارتباطات تجاری میان شهرهای بمبئی، مسکو، تهران، باکو، بندرعباس، آستارا و بندر انزلی را افزایش دهد.

انتهای پیام/ب

نظر شما