شناسهٔ خبر: 22872448 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

عامل زنده نگه داشتن مسلمانان زیر یک چتر وحدت بوده است

به گزارش ایرنا، شیخ علی جمالی به مناسبت ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق(ع) در جمع مردم کوشکنارپارسیان با اشاره به اینکه اخلاق و مهربانی پیامبر

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، شیخ علی جمالی به مناسبت ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق(ع) در جمع مردم کوشکنارپارسیان با اشاره به اینکه اخلاق و مهربانی پیامبر در مسئولان باید وجود داشته باشد، گفت: اگر امروز اخلاق پیامبر در مسئولان نسبت به زیر دستان وجود داشته باشد، خیلی از مشکلات حل شدنی و موقعیت کنونی امت اسلام فراتر از این خواهد بود.
وی با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم دو موضوع را به عنوان جلوه رحمت معرفی می کند که قرآن و وجود مبارک پیامبر اسلام، به عنوان چشمه هایی زلال در اختیار بندگان قرار داده است.
امام جمعه شهر کوشکنار پارسیان با بیان اینکه اخلاق و گذشت پیامبر(ص) نماد و جلوه رحمت ایشان است، تصریح کرد: از ابتدای بعثت حضرت محمد(ص) و حتی قبل از آن، برخوردهایی که در قبال آزار و اذیت مردم داشت، رحمه للعالمین پیامبر را هویدا می ساخت.
جمالی با طرح این سؤال که چه چیزی باعث عشق و انگیزه صحابه نسبت به پیامبر شده بود، افزود: پیامبر پول های نجومی به یاران خود نمی داد، مسکن و مال و ثروت نمی داد، بلکه اخلاق و محبت ایشان بود که صحابه را مجذوب خود کرده بود.
وی، با اشاره به دسیسه های دشمنان در برابر نظام اسلامی، عنوان کرد: نظام اسلامی از ابتدا تاکنون با دسیسه ها و نقشه های شوم دشمنان دست و پنجه نرم کرده و آن چیزی که باعث موفقیتش شده، وحدت بوده است.
فرماندار پارسیان با تبریک هفته وحدت خاطرنشان کرد: هفته وحدت یادگار امام راحل بود که با آن تدبیر و روح بلندش این هفته را نام گذاری کرد که یکی از دستاوردهای انقلاب در صیانت از آرمان ها و مشترکات مسلمانان جهان است.
محمد رادمهر، شهرستان پارسیان را نماد وحدت جنوب کشور خواند و افزود: مردم این شهرستان اعم از شیعه و سنی در شادی ها و غم های یکدیگر شریک هستند و اخوت و برادری خود را از دیر باز ثابت کردند.
وی هدف از وحدت را، وحدت جهان اسلام دانست و عنوان کرد: همگان باید با تلاش و کوشش، وحدت را در بین احاد جامعه برقرار کنند تا دشمنان نتوانند از اختلاف های ناچیز درونی سوءاستفاده کنند.
وی ادامه داد: امروز دشمنان نظام اسلامی از جمله، امریکا، اسرائیل، انگلیس و حامیان آنها در منطقه با بکارگیری سرویس های جاسوسی به دنبال کاشتن بذر نفاق و اختلاف در جامعه هستند تا بتوانند مسلمان کشی و برادرکشی را در بین امت های اسلامی به راه بیندازند.
همزمان با سراسر کشور، جشن بزرگ هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام (ص) با حضور پرشور مردم شیعه ، اهل سنت و مسئولان شهرستانی در شهر کوشکنار برگزار شد.
7191 /6048
خبرنگار : ابراهیم بدیعی ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام

نظر شما