شناسهٔ خبر: 22871648 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

توکلی به پانا خبر داد

آغاز ثبت‌نام کنکور ارشد 97 از فردا/ اعلام شرایط متقاضیان دانشگاه آزاد

تهران (پانا) - ثبت‌نام داوطلبان برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 97 از فردا پنج‌شنبه 16 آذرماه آغاز می‌شود و تا 22 آذرماه نیز ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با پانا گفت: ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش انجام می‌شود.

حسین توکلی افزود: ‌با توجه به اینكه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً به‌صورت اینترنتی انجام می‌‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله كارت‌های عضو شبكه بانكی شتاب كه پرداخت الكترونیكی آنها فعال است با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ 360.000 (سیصد و شصت هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در آزمون یك كدرشته امتحانی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

به گفته وی، ‌داوطلبانی كه علاوه بر رشته‌ انتخابی‌ یا امتحانی‌ اصلی (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شركت در رشته‌ امتحانی‌ دوم هستند، ضرورت‌ دارد كه‌ كدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج ‌کنند. این دسته از داوطلبان می‌بایست برای رشته امتحانی‌ دوم یک كارت اعتباری دیگر، به مبلغ 360.000 (سیصد و شصت هزار) ریال علاوه بر كارت اعتباری اول خریداری کنند.

توکلی تأکید کرد: داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شركت در آزمون كدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) كه علاقه‌مند به شركت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ 110.000 (صدو ده هزار) ریال دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی به دوره‌های مذكور، اقدام کنند.

وی با بیان اینکه آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 97 در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 6 و 7 اردیبهشت ماه برگزار می شود، گفت: فرایند توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد طی روزهای 3 تا 5 اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش همچنین درخصوص شرایط ثبت‌نام داوطلبان دانشگاه آزاد نیز گفت:‌ برای پذیرش در رشته محل‌های دانشگاه آزاد انتخاب رشته از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه مذكور به صورت مستقل و براساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های دانشگاه مذكور انجام می‌شود.

نظر شما