شناسهٔ خبر: 22871240 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

مسئولان آمریکایی: ترامپ امروز قدس را پایتخت اسرائیل اعلام می‌کند مسئولان آمریکایی: ترامپ امروز قدس را پایتخت اسرائیل اعلام می‌کند

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسئولان آمریکایی: ترامپ امروز قدس را پایتخت اسرائیل اعلام می‌کند

مسئولان آمریکایی فاش کردند که رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی قریب الوقوعی، قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، مسئولان آمریکای فاش کردند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی امروز (چهارشنبه) خود قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت و در این سخنرانی همچنین از انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس خبر خواهد داد.

مسئولان تاکید کردند: اینکه ترامپ قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت "یک واقعیت تاریخی" است.

مسئولان خاطرنشان کردند: این اقدام ترامپ در راستای پایبندی به وعده خود و همچنین وعده‌ای است که روسای جمهور پیش از او داده بودند.

مسئولان آمریکایی تصریح کردند که ترامپ مساله مرزهای حاکمیتی اسرائیل در قدس را برای مذاکرات پیرامون حل و فصل نهایی باقی خواهد گذاشت.

آنها تاکید کردند: ترامپ به وزارت خارجه دستور خواهد داد تا روند انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را آغاز کند.

مسئولان تصریح کردند: انتقال این سفارتخانه ممکن است چندین سال به طول بینجامد و رئیس‌جمهوری آمریکا جدول زمانی را برای آن تعیین نخواهد کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا به این مساله اشاره خواهد کرد که تاخیر در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیلی چیزی را برای روند صلح طی دو دهه محقق نساخته است.

طبق گفته مسئولان، ترامپ تاکید خواهد کرد که مقر سفارت آمریکا بخشی از هیچ روند صلحی نیست و مکان حضور سفارت آمریکا نه روند صلح را به تاخیر می‌اندازد و نه در آن تسهیل می‌بخشد.

از سوی دیگر، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که گروهی از نیروهای مارینز (تفنگداران دریایی) آمریکا به برخی از سفارتخانه‌ها در منطقه کمی قبل از اعلام تصمیم ترامپ پیرامون قدس اعزام شده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما