شناسهٔ خبر: 22871109 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پشتیبانی اپلیکیشن اندروید مرورگر گوگل کروم از ویدیوهای HDR

طبق بررسی‌های صورت گرفته، به زودی مرورگر کروم شرکت گوگل ویژه سیستم عامل اندروید از ویدیو های HDR پشتیبانی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به زودی مرورگر گوگل کروم از قابلیت HDR پشتیبانی خواهد کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اطلاعات به دست آمده از کدگذاری‌های اخیر شرکت گوگل نشان می دهد که گوگل در حال برنامه ریزی برای افزودن پشتیبانی از ویدیوهای HDR به مرورگر Chrome برای اندروید است. 

بر اساس این تغییرات، نسخه اندروید مرورگر وب گوگل می تواند ابرداده VP9 HDR را از ویدیویی استخراج و آن را به MediaCodec انتقال دهد. در شرایط عمومی، این به آن معنی است که Chrome قادر به پخش فیلمهای HDR در یک دستگاه سازگار است.

فیلم‌های High Dynamic Range (دینامیک بالا) ویدئوهایی با میزان کنتراست و دقت رنگ بالا هستند و تصاویر واقعی‌تر و طبیعی‌تری نمایش می‌دهند و کیفیت کلی فیلم را بهبود می‌بخشند.

امروزه تعداد زیادی از تلفن های هوشمند مانند: سامسونگ گلکسی S8، نوت 8،ال جی V30، سونی اکسپریا XZ Premium و برخی دیگر از صفحه نمایش HDR پشتیبانی می کنند. اپلیکیشن هایی مانند YouTube ،Google Play Movies و Netflix هم از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کنند، اما مقدار این محتوای ویدئویی در حال حاضر محدود است. با این حال، در آینده نه چندان دور، از فیلم هایی با این امکان بیشتر دیده خواهد شد.

انتهای پیام/

 پشتیبانی قابلیت HDR توسط گوگل کروم اندروید

نظر شما