شناسهٔ خبر: 22870342 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اختصاصی مشرق /

گزارش روز دوم عملیات در شرق استان دیرالزور؛ ۹ کیلومتر تا محاصره آخرین بقایای تروریست های داعش در بیابان های غرب رود فرات + نقشه میدانی

با پاکسازی های صورت گرفته، فاصله نیروهای جبهه مقاومت در کرانه غربی رود فرات از حومه جنوبی شهرک الصالحیه تا نیروهای مستقر در شمال شهر البوکمال به ۹ کیلومتر رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، عملیات در شرق استان دیرالزور وارد دومین روز شده و نیروهای ارتش سوریه  و رزمندگان جبهه مقاومت درصدد هستند با رساندن خود از حومه جنوبی شهرک « الصالحیه» به حومه شمالی شهر البوکمال، تروریست های داعش را در بیابان های جنوب غرب دیرالزور و شرق استان حمص محاصره کنند.

نیروهای سوری و مقاومت در روز نخست عملیات با پشتیبانی جنگنده های روسی توانستند ۱۰ منطقه را در کرانه غربی رود فرات پاکسازی کنند و خود را به ۱۲ کیلومتری شمال شهر البوکمال برسانند؛ مساحتی حدود ۷ هزار کیلومتر مربع در کرانه غربی رود فرات در اشغال تروریست ها است.

**برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید**

نیروهای جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین ۲۴ ساعته موفق شدند با تسلط کامل بر ارتفاع راهبردی « النسوریه»، مواضع خود را در شهرک های « طوطحیه،الصبخه،العباس، المرعی، الشمر و القطعه » در جنوب شهرک الصالحیه به طور کامل تثبیت کنند.

ساعتی قبل هم پس از درگیری های سنگین، نیروهای سوری و مقاومت با ادامه پیشروی ها در محور غربی رود فرات، شهرک های « الجلاء، الرمادی، المسلخه، البرهم، البقعان، الحسران و السلام» را از اشغال تروریست های داعش خارج کنند.

**برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید**

با پاکسازی های صورت گرفته، فاصله نیروهای جبهه مقاومت در کرانه غربی رود فرات از حومه جنوبی شهرک الصالحیه تا نیروهای مستقر در شمال شهر البوکمال به ۹ کیلومتر رسیده است؛ حدود  ۳۵ تن از تروریست های داعش در جریان درگیری های ۲۴ ساعت گذشته، کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، نیروهای جبهه مقاومت تا پایان روز دوم عملیات در شرق استان دیرالزور موفق شدند در مجموع  ۲۱ خودروی نظامی و زرهی، ۶ تانک و ۵ خودروی انتحاری را در غرب رود فرات منهدم کنند.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در حدفاصل شهرک الصالحیه و شمال شهر البوکمال حدود ۲۴ کیلومتر پیشروی کرده اند و  ۴۰ کیلومتر مربع از مساحت تحت اشغال داعش را به کنترل خود در آورده اند.

در صورتی که نیروهای جبهه مقاومت از حومه جنوبی شهرک الصالحیه به نیروهای مستقر در حومه شمالی شهر البوکمال برسند، تروریست های داعش در بیابان های جنوب غرب استان دیرالزور و شرق استان حمص محاصره می شوند.

نظر شما