شناسهٔ خبر: 22869826 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در ضربه ای کاری به شورای همکاری

امارات وعربستان کمیته همکاری درهمه بخش ها تشکیل می دهند

تهران - ایرنا - شبکه خبری 'سی ان ان' اعلام کرد که امارات از تشکیل 'کمیته همکاری مشترک با عربستان' در همه زمینه ها از جمله سیاسی، نظامی و اقتصادی خبر داده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز سه شنبه نوشت: این اقدام در آستانه نشست 'شورای همکاری خلیج فارس' در کویت و با پیش بینی بحرانی که با قطر وجود دارد، صورت گرفته است.
سی ان ان اعلام کرد که 'شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان' دستور تشکیل کمیته همکاری مشترک با عربستان را به ریاست 'محمد بن زاید آل نهیان' ولیعهد ابوظبی و فرمانده کل نیروهای مسلح امارات صادر کرده است .
این کمیته به منظور همکاری و هماهنگی بین دو کشور در زمینه های نظامی، سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی تشکیل خواهد شد. سی ان ان اعلام کرد که این کمیته همه مجوزهای لازم را برای اجرای همکاری ها دریافت کرده است.
این شبکه خبری نوشت: این تصمیم در حالی گرفته شده که کویت خود را برای برگزاری سی و هشتمین (38) نشست سران اعضای شورای همکاری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، آماده کرده است .
در نشست شورای وزیران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با وجود اختلاف با قطر، بر ضرورت نیاز به تقویت روابط اعضای شورای همکاری به عنوان اجماع توافق خلیج فارس تاکید شد.
'صباح الخالد' معاون اول رئیس شورای وزیران و وزیر خارجه کویت در سخنانی که در این نشست بیان کرد، گفت که سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بر حتمی بودن نشست ها به منظور درک چالش هایی که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند و همچنین پاسخ به آرمان ها و اهداف مردم خلیج فارس در اهمیت انسجام و همگرایی تاکید خواهند کرد.
سی ان ان افزود : در این نشست حضور نمایندگانی از همه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله 'عادل الجبیر' وزیر خارجه عربستان، 'انور قرقاش' وزیر مشاور در امور خارجی امارات ، 'محمد آل ثانی' وزیر خارجه قطر پس از گذشت پنج ماه از تحریم کشورهای عربی و در راس آنها عربستان و بحرین علیه دوحه، قابل توجه بود.
عربستان، امارات، بحرین و مصر در پنجم ژوئن ( 15 خرداد ) روابط دیپلماتیک خود را با قطر به بهانه حمایت این امیر نشین از تروریسم قطع کردند و مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خود را با دوحه بستند.
خاورم**1408**1651
مترجم: اکرم کرمی-انتشاردهنده:مسعودجعفریان

انتهای پیام /*

نظر شما