شناسهٔ خبر: 22869412 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یکی از مصدومان حادثه گازگرفتگی پالایشگاه آبادان جان باخت

آبادان- ایرنا- یکی از 2 مصدوم حادثه امروز/سه شنبه/ گازگرفتگی در حین آماده سازی کارهای تعمیراتی شرکت پالایش نفت آبادان جان باخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ظهر امروز 2 تن از کارکنان بهره برداری شرکت پالایش نفت آبادان هنگام آماده سازی کارهای تعمیراتی دچار گازگرفتگی شده و راهی بیمارستان شدند.
به گفته کارکنان واحد اس آر یو(SRU) فاز سه پالایشگاه این دو مصدوم، پس از بروز این حادثه به بیمارستان امام خمینی (ره) اعزام شدند.
منابع آگاه ساعتی پیش اعلام کردند که یکی از مصدومان این حادثه بعد از گذشت ساعتی به علت گازگرفتگی شدید جان باخت و مصدوم دوم تحت مراقبت های ویژه قرار گرفته است.
این در حالی است که روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان به ایرنا گفته بود: حال عمومی این 2 مصدوم که در کمترین زمان ممکن توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان امام خمینی (ره) پالایشگاه آبادان منتقل شدند خوب است و هیچ خطری این 2 مصدوم را تهدید نمی کند و آنها برای مداوای بیشتر تحت مراقبت های ویژه در بیمارستان امام خمینی (ع) این شهر هستند و طبق دستور مدیرعامل شرکت، در صورت نیاز با نظر پزشکان توسط اورژانس هوایی به بیمارستان های مجهز استان منتقل می شوند.
روابط عمومی پالایشگاه آبادان تا ساعت مخابره این خبر پاسخی به تماسهای مکرر خبرنگار ایرنا در این زمینه نداد.
پالایشگاه نفت آبادان، بزرگترین پالایشگاه ایران است که سال 1291 هجری شمسی ساخته شد و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال 1359 بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه 628 هزار بشکه در روز بود.
پس از برقراری آتش بس عملیات بازسازی فاز اول این پالایشگاه با ظرفیت 130 هزار بشکه در روز آغاز و فروردین ماه 1368 با حضور مقام معظم رهبری واحد بازسازی شده تقطیر 85 وارد مدار تولید شد.
هم اکنون پالایشگاه آبادان روزانه 23 درصد کل بنزین و 26 درصد بنزین پالایشگاهی ایران را تأمین می‌کند.
شرکت پالایش نفت آبادان با وسعت 495 هکتار و تصفیه بیش از 400 هزار بشکه نفت خام در روز به عنوان بزرگترین پالایشگاه نفت کشور، در راستای سیاست های جمهوری اسلامی ایران و سند چشم انداز 20 ساله مبنی بر توسعه پایدار و صیانت از محیط زیست اقدام به اجرای پروژه های عظیمی کرده که هر یک از این پروژه ها علاوه بر اصلاح الگوی مصرف، کاهش آلاینده های زیست محیطی و بهبود وضعیت اقتصادی تاثیر به سزایی در افزایش تولید فرآورده های نفتی دارد.
7104/6002/1772
*خبرنگار: مسعود گادار**انتشار: مجید ملازاده

انتهای پیام /*

نظر شما