شناسهٔ خبر: 22869098 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

هشدار موگرینی درباره پیامدهای تصمیم احتمالی آمریکا

فدریکا موگرینی مسؤول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا درباره پیامدهای تصمیم احتمالی آمریکا مبنی بر به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، هشدار داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا بر ضرورت جلوگیری از هرگونه اقدامی که‌ می‌تواند تلاش‌ها برای برقراری صلح بین فلسطین و اسرائیل را از بین ببرد، تاکید کرد.

به گزارش روسیاالیوم، فدریکا موگرینی مسؤول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا درباره پیامدهای تصمیم احتمالی آمریکا مبنی بر به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، هشدار داد.

وی در نشست خبری مشترک با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در بروکسل بر ضرورت جلوگیری از هرگونه اقدامی که‌ می‌تواند تلاش‌ها برای برقراری صلح بین فلسطین و اسرائیل را بر اساس راه حل تشکیل دو دولت، به شکست بکشاند، تاکید کرد.

موگرینی گفت: باید راهی برای حل مسأله وضعیت قدس به عنوان پایتخت هر دو دولت یافت. اتحادیه اروپا از از سرگیری مذاکرات صلح بین دو طرف حمایت می‌کند.

وی اظهار داشت که وزیران خارجه 28 عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه آینده درباره این موضوع با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو خواهند کرد و سپس اوایل سال جاری میلادی نشستی مشابه با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهند داشت.

دونالد ترامپ رئیس‌‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که قصد دارد قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به‌رسمیت بشناسد و سفارت آمریکا را به این شهر انتقال دهد.

پیش از این نیز ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که ترامپ تصمیم خود برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را به اطلاع محمود عباس رسانده است.

کنگره آمریکا در سال 1995 میلادی، قانونی را به تصویب رساند که به‌موجب آن سفارت آمریکا باید به قدس منتقل شود، اما رؤسای جمهور آمریکا هر یک پس از دیگری این تصمیم را هر 6 ماه به تعویق انداختند.

ترامپ ژوئن گذشته فرمان ابقای سفارت این کشور در تل آویو و تعلیق انتقال آن به قدس اشغالی به مدت 6 ماه را امضاء کرد که این فرمان روز دوشنبه گذشته منقضی شد.

نظر شما