شناسهٔ خبر: 22868746 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

گفتگوی تلفنی ترامپ با محمود عباس/ سفارت آمریکا به قدس اشغالی می‌رود

یک مسئول فلسطینی خبر داد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در خصوص وضعیت قدس گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پانا، تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام می کند، ترامپ  قصد خود برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را به محمود عباس خبرداد

خبرنگار العالم پیش از این در خبری فوری اطلاع داده بود رژیم اشغالگر در راستای آمادگی برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر از سوی امریکا، سطح آماده باش نیروهای خود را افزایش داده است.

ترامپ پیش از این دو بار قانون انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را به دلیل آنچه احتمال تاثیر منفی بر روند گفت و گوهای سازش میان اسرائیل و فلسطینیان اعلام شده، تعلیق کرده است.

'جرد کوشنر' مشاور و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه گفت که رئیس جمهوری هنوز درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تصمیمی نگرفته است. وی با این حال تاکید کرد که این مساله همچنان در دست بررسی است.

'صائب عریقات' دبیر کمیته اجرایی 'سازمان آزادی بخش فلسطین' همچنین هشدار داده است که اعتراف آمریکا به پایتخت بودن قدس برای اسرائیل یک آشوب بین المللی خطرناک ایجاد خواهد کرد.

همچنین کاخ سفید اعلام کرد ترامپ تا ساعاتی دیگر دراین رابطه با نخست وزیر رژیم اشغالگر نیز گفت و گوی تلفنی خواهد داشت. 

فلسطینی ها در هفته ای که گذشت همواره تاکید کرده اند که انتقال سفارتخانه آمریکا ازتل آویو به بیت المقدس غیر قابل پذیرش است.

نظر شما