شناسهٔ خبر: 22868254 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیوان سلطنتی اردن: واشنگتن، امان را در جریان انتقال سفارت به بیت المقدس قرار داده است

تهران – ایرنا – دیوان پادشاهی اردن سه شنبه شب گزارش کرد، «دونالد ترامپ» در گفت وگوی تلفنی با «عبدالله دوم» شاه اردن، وی را در جریان تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خود از تل آویو به بیت المقدس قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پادشاه اردن ضمن آن که نسبت به هرگونه تصمیمی که خارج از تشکیل کشور فلسطین به مرکزیت قدس شریف باشد، هشدار داد، تاکید کرد: انتقال سفارت واشنگتن به بیت المقدس، تلاش های آمریکا را برای از سرگیری مذاکرات سازش میان اسرائیل و فلسطینی ها را از بین خواهد برد و احساسات مسلمانان و مسیحیان را جریحه دار خواهد کرد.
شاه اردن همچنین یادآور شد: این گونه تصمیم ها می تواند پیامدهای وخیمی بر امنیت و ثبات در خاورمیانه داشته باشد.
عبدالله دوم همچنین در تماس تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر حمایت امان از فلسطینی ها در حفظ بیت المقدس تاکید کرد و افزود: لازم است که برای مقابله با پیامدهای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، به صورت یکپارچه و متحد اقدام کرد.
رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه همچنین در گفت وگوی تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، وی را در جریان تصمیم خود مبنی بر انتقال سفارت رژیم صهیونیستی قرار داد.
با وجود آنکه براساس قانون مصوب کنگره آمریکا در سال 1995 دولت این کشور موظف است که نسبت به انتقال سفارتخانه خود به بیت المقدس اقدام کند، تاکنون همه رئیسان جمهوری این کشور این قانون را تعلیق کرده اند.
ترامپ نیز تاکنون دو بار این قانون را به دلیل آنچه احتمال تاثیر منفی بر روند گفت و گوهای سازش میان اسرائیل و فلسطینیان اعلام شده، تعلیق کرده است.
«جرد کوشنر» مشاور و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه گفته بود، رئیس جمهوری هنوز درباره به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تصمیمی نگرفته است. وی با این حال تاکید کرد که این مساله همچنان در دست بررسی است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نوامبر 2016 (آبان/ آذرماه 95) و در جریان مبارزات انتخاباتی خود، اعلام کرد که درصورتی که رئیس جمهور شود، سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس منتقل می کند و این شهر را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.
شبس**9363*1488*مترجم: محمد تدو*انتشار دهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما