شناسهٔ خبر: 22865833 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روابط نامتعارف در فضای مجازی از عوامل موثر بر 68 درصد طلاق هاست

یزد - ایرنا - مدیر رسانه ای معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم گفت: بر اساس بررسی های انجام شده یکی از مهمترین عوامل 68 درصد طلاق های کشور ارتباطات نامتعارف کاربران در فضای مجازی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد فروهر روز سه شنبه در اجلاس استانی نماز با عنوان نماز و فضای مجازی در آهن شهر بافق افزود: امروزه حجم قابل توجهی از زمان افراد جامعه در فضای مجازی طی می شود به گونه ای که هم اکنون 52.5 میلیون کاربر فضای مجازی در کشور وجود دارد که روزانه به طور متوسط حدود 5.5 ساعت در این فضا حضور دارند.
وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از جریان سازی اجتماعی در جوامع مختلف در فضای مجازی رقم می خورد و نوعی اعتیاد به فضای مجازی در جامعه شکل گرفته است.
حجت الاسلام فروهر تصرح کرد: 48 میلیون ایرانی عضو یک شبکه پیام رسان اجتماعی هستند و کنترل و سانسور چنین فضاهایی نیز هم اکنون دشوار و در آینده غیرممکن خواهد بود.
وی اضافه کرد: شرایط فضای مجازی و کیفیت ارتباطات دیجیتالی هم اکنون به صورتی است که تنها هفت درصد حواس انسان در آن درگیر می شود اما با توجه به پیشرفت های این حوزه در آینده نه چندان دور حدود 70 درصد حواس انسان درگیر این فضا می شود و باید برای چنین شرایطی چاره اندیشی شود.
این محقق حوزه گفت: برنامه ریزی بخش های مختلف در کشور به خصوص خانواده ها و نهادهای تربیتی باید به گونه ای باشد که جوانان نخواهند برخی مسائل موجود در فضای مجازی را ببینند، چراکه دوران اینکه ما نخواهیم آنان چیزی را ببینند، در حال سپری شدن است.
حجت الاسلام فروهر از نماز به عنوان یک عامل بسیار مهم خودکنترلی یاد کرد و اظهار داشت: با توجه به بررسی هایی که انجام شده، بخش قابل توجهی از 10 اولویت اول جستجوی ایرانیان در فضای مجازی را موضوعات
نامتناسب با مظاهر فرهنگی و مذهبی جامعه تشکیل می دهد، اما همین مسئله در ماه های محرم و رمضان به شدت کاهش پیدا می کند، که بیانگر موثر بودن دین و به خصوص شعائری مانند نماز و روزه در خودکنترلی است.
اجلاس استانی نماز با موضوع نماز در فضای مجازی در سالن همایش های آهن شهر بافق برگزار و از برگزیدگان بخش های مختلف فعال در زمینه ترویج فرهنگ نماز در استان تجلیل به عمل آمد.
7543/ 6014 / خبرنگار: اصغر عسکری** انتشار: کاظم شاملو

انتهای پیام /*

نظر شما