شناسهٔ خبر: 22864146 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

850 فقره تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در استان مرکزی پرداخت شد

اراک - ایرنا - مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی گفت: 850 فقره تسهیلات برای بازسازی و نوسازی بافت فرسوده در سال جاری توسط این بانک در استان پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

مجید امیری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هر متقاضی تا سقف 400 میلیون ریال تسهیلات با سود هشت درصد دریافت کرده که تسهیلات پرداختی برای احیای بافت فرسوده، ترمیم مبلمان شهری و بازآفرینی شهری بوده است.
وی ادامه داد: شهرستان های اراک و خمین به ترتیب رتبه اول و دوم استفاده از تسهیلات بافت فرسوده را در استان به خود اختصاص داده اند و بقیه شهرستان ها در این حوزه نقش کمرنگ تری داشتند.
مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی گفت:اعطای تسهیلات بافت فرسوده از یک سال گذشته به بانک مسکن استان مرکزی واگذار شده است و در سه سال قبل آن پرداخت تسهیلات بافت فرسوده به این بانک تنها 30 فقره بود.
امیری افزود: یکی از محدودیت های استفاده از تسهیلات صندوق مسکن یکم را نداشتن سابقه بهره گیری از این تسهیلات و سبز بودن بند ج فرم افراد است و استفاده از تسهیلات صندوق یکم در بافت فرسوده محدودیتی ندارد و متقاضیان مشمول می توانند از این تسهیلات بدون محدودیت و با نرخ هشت 8 درصد بهره مند شوند.
وی از ارایه بسته جدید پرداخت تسهیلات برای رونق در بخش مسکن به مشتریان بانک مسکن خبر داد و افزود: در این طرح افرادی که دارای حساب صندوق مسکن عادی نزد بانک مسکن هستند و موعد دریافت تسهیلات آنان فرارسیده ، به میزان تسهیلات متعلقه می توانند از تسهیلات بدون سپرده خرید بهره مند شوند.
وی ادامه داد: همزمان با پرداخت این تسهیلات تا سقف 200 میلیون ریال نیز تسهیلات تعمیر مسکن به متقاضیان قابل پرداخت است.
مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی گفت: دارندگان حساب صندوق مسکن جوانان نیز که زمان دریافت تسهیلات آنان فرا رسیده است می توانند به میزان حداکثر سقف تسهیلات متعلقه از تسهیلات بدون سپرده که شهرستان های اراک و ساوه تا سقف 500 میلیون ریال و سایر شهرستان ها تا 400 میلیون ریال تسهیلات بهره مند شوند.
امیری گفت: این افراد می توانند همزمان با این تسهیلات از وام تعمیر مسکن نیز بهره مند شوند.
وی خاطر نشان کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات بانک مسکن از محل اوراق حق تقدم نیز که قصد خرید خانه دارند می توانند در این طرح با خرید اوراق به صورت انفرادی در اراک علاوه بر دریافت 500 میلیون ریال، 100 میلیون ریال بدون سپرده و 200 میلیون ریال تسهیلات تعمیرات دریافت کنند.
مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی نرخ تسهیلات سپرده از محل صندوق جوانان مسکن یکم، 9 و پنج دهم درصد، صندوق مسکن عادی 11 درصد و اوراق حق تقدم را حدود 17 و نیم درصد عنوان کرد.
امیری از اجرای طرح همت 2 برای بخشودگی جرایم دیرکرد اقساط مشتریان بانک مسکن تا پایان آذرماه خبر داد و گفت: در این طرح در صورتی که افراد نسبت به پرداخت دیون خود اقدام کنند جرایم دیرکرد اقساط معوقه آنان بخشوده می شود و برای کمک رسانی به مشتریان به احتمال زیاد تا پایان سال جاری تمدید می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بانک مسکن استان مرکزی حدود 11 هزار و 300 میلیارد ریال منابع و 23 هزار و 500 میلیارد ریال مصارف تسهیلات دارد.
مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی ادامه داد: از مجموع مصارف تسهیلات بانک مسکن استان مرکزی حدود 835 میلیارد ریال آن را مطالبات این بانک را تشکیل می دهد که این مطالبات شامل 28 هزار پرونده می شود.
بانک مسکن در سال ۱۳۱۷ تاسیس شد و تمرکز اصلی آن بر ارایه خدمات بانکداری خرد، بانکداری سرمایه‌گذاری و تسهیلات مسکن معطوف است.
920 واحد معاملات املاک مسکن در اراک فعال است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*

نظر شما