شناسهٔ خبر: 22863849 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

ابطحی در گفتگو با الف مطرح کرد؛ ابهام در تحقیق و تفحص نمایندگان از خود مجلس

صاحب‌خبر -

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با ابهام در سرنوشت طرح تحقیق و تفحص نمایندگان از مجلس خبر داد و گفت: این طرح که بیش از 20 امضاء دارد، با مخالفت هیئت رئیسه مجلس مواجه شده و سرنوشت نامعلومی دارد.

سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از خود مجلس، در مهر ماه کلید خورد، گفت: به دلیل اشکالات عدیده در بخش های مختلف مجلس، نمایندگان خواستار تحقیق و تفحص از مجلس هستند.

وی با بیان اینکه طرح مذکور در ابتدا به امضای بیش از 15 نماینده مجلس رسیده، افزود: در حال حاضر این امضاها افزایش یافته و طرح بیش از 20 امضاء دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به محورهای این تحقیق و تفحص گفت: اشکالات در سازمان اداری مجلس، نحوه هزینه کرد بودجه مجلس، شفاف سازی برخی مسائل در ادارات مختلف از جمله هزینه های مالی، استخدام نیروها بر اساس سلایق شخصی و بدون توجه به شایستگی ها و برخی از اقدامات خلاف قانون در مجلس از جمله این محورهاست.

ابطحی افزود: نمایندگان مراجعاتی در مجلس دارند که گفته می شود چرا برخی صرفا به خاطر آشنایی و رابطه با فلان مدیر در مجلس بکار گرفته شده اما ما که هم تجربه و سواد لازم را داریم، نباید بکار گرفته شویم.

وی با بیان اینکه محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم طرح تحقیق و تفحص از خود مجلس را امضاء کرده، افزود: آقای زاهدای برای تعیین تکلیف این طرح با هیئت رئیسه مجلس صحبت و رایزنی داشته اما ظاهرا بعد از این صحبت، سرنوشت طرح مذکور در هاله ای از ابهام فرو رفته است.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما انتظار داشتیم که هیئت رئیسه مجلس و مسئولین ادارات مجلس از شفاف سازی در مورد عملکرد خود استقبال کنند و این طرح را در اسرع وقت در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دهند.

ابطحی تصریح کرد: البته ما همچنان پیگیر این طرح در مجلس هستیم و معتقدیم که همانطور که مجلس از دیگر دستگاهها تحقیق و تفحص می کند از خودش هم نظارتی داشته باشد.

نظر شما