شناسهٔ خبر: 22863771 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

ابطحی مطرح کرد؛

بازنشستگان سرکار و جوانان،جویای کار و بیکار

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه روحانی رئیس جمهور به وعده های خود برای جوانان جویای کار و مردمی که با مشکلات معیشتی روبرو هستند، عمل نکرد، گفت: رئیس جمهور تا کنون نتوانست به وعده های داده شده خود در دولت جدید عمل کند.

وی افزود: مسئولین نباید آمار سازی کنند چرا که مردم واقعیت را می بینند و غیر واقعی بودن حرف هایشان را به وضوح می بینند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اظهارات رئیس جمهور و مسئولین دولتی در خصوص رفع مشکلات مردم، ایجاد اشتغال، رونق صنعت و تولید با واقعیات موجود جامعه همخوانی و تناسب ندارد، افزود: بیکاری روز به روز افزایش می یابد و ما نمایندگان مجلس در ملاقاتهای مردمی خود می بینیم که چقدر جوانان جویای کار هستند و از نزدیک شاهد آن هستیم.

ابطحی با بیان اینکه آمارهای ارائه شده از سوی مسئولین بخصوص رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزیر تعاون با یکدیگر تناقض دارد، افزود:رئیس جمهور از 600 هزار تا یک میلیون شغل ایجاد شده حرف می زند اما جهانگیری معاون اول وی می گوید در شش ماهه اول امسال یک میلیون و 500 هزار شغل ایجاد شده و جالب تر اینکه علی ربیعی وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی شغل های ایجاد شده از تیر۹۵ تا پایان خرداد ۹۶ را ۷۰۰هزار مورد اعلام کرد.

وی تصریح کرد: بهتر است تا آقایان ابتدا در یک جلسه ای با همدیگر هماهنگی لازم را داشته باشند و سه نفر سه جور آمار به مردم ندهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه مردم به این آمارهای متناقض اعتمادی ندارند، افزود: مردم 700 هزار شغل ایجاد شده را باور کنند، یا یک میلیون و یا یک میلیون 500 هزار را؟.

ابطحی افزود: وقتی مردم هیچ گشایشی در زندگی خود نمی بینند و فرزندان آنها بیکار هستند و جالب تر اینکه بین سه مسئول ارشد که ارتباط تنگاتنگی هم با هم دارند، ضد و نقیض گویی مشاهده می کنند، چگونه به مسئولین اعتماد کنند.

وی افزود: در هر ملاقات مردمی که در حوزه انتخابیه دارم بیشترین تقاضا برای ایجاد اشتغال است و جالب اینکه آنها سالهاست دنبال شغل می گردند اما هنوز بیکارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: هم در دولت قبل روحانی و هم در دولت فعلی بازنشستگان سرکار و جوانان، جویای کار و بیکار هستند.

ابطحی افزود: این چه دولتی است که بازنشستگان که حقوق بازنشستگی دارند را بر سرکار نگه داشته اما برای جوانان که هیچ درآمدی ندارند، فکری نمی کند.

منبع: افکارنیوز

نظر شما