شناسهٔ خبر: 22862499 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دعوت جهاد اسلامی از ملت فلسطین برای مقابله با تصمیمات خصمانه ترامپ

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که آمریکا نمی‌تواند در ثبات منطقه نقش داشته باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که تصمیم دولت آمریکا خصمانه است و آمریکا نشان داد که شریک کامل رژیم صهیونیستی در تجاوز و اقدامات تروریستی علیه ملت فلسطین و سرزمین و مقدسات آن‌ها است.

وی خواستار وحدت به منظور مقابله با تصمیمات خصمانه دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شد.

داوود شهاب گفت: هر کس که معتقد است آمریکا می‌تواند در ثبات منطقه نقش داشته باشد، فریب خورده و شدیدا متوهم است، زیرا آمریکا امنیت ملت‌ها را هدف قرار می‌دهد و این آمریکا بود که امکان گسترش شهرک‌سازی در سرزمین ما و یهودی سازی مقدساتمان را برای اسرائیل فراهم کرد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا هفته گذشته گفته بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور احتمالا روز چهارشنبه تصمیم واشنگتن در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را اعلام خواهد کرد. این در شرایطی است که جارد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ بعدا گفت که رئیس جمهور آمریکا هنوز تصمیم نهایی را در این خصوص اتخاذ نکرده است.

ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود در سال گذشته وعده انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را داده بود، ولی وی در ژوئن گذشته این اقدام را برای اجتناب از تشدید تنش در منطقه به تعویق انداخت.

این در حالی است که نبیل ابوردینه سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگو با خبرگزاری فرانس پرس هشدار داد که به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا، به معنی نابودی مذاکرات سازش خواهد بود. وی تصریح کرد که به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی یا انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس خطرات زیادی برای آینده مذاکرات سازش دارد و موجب بی‌ثباتی و ناامنی منطقه خواهد شد.

نظر شما