شناسهٔ خبر: 22860366 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کردستان:

پیامبر اسلام منادی وحدت در جهان اسلام است/حضرت محمد(ص) رحمه‌للعالمین است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در کردستان از پیامبر مکرم اسلام به عنوان منادی وحدت جهان اسلام نام برد و گفت: وحدت بزرگترین سرمایه جهان اسلام برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در مراسم مولودی خوانی به مناسبت وحدت وحدت در تکیه حسامی سنندج با تبریک ماه ربیع و ایام ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام اظهار کرد: پیامبر کسی است که خداوند متعال می‌فرماید ما نام، یاد و ذکر تو را رفعت و بالایی مقام می‌دانیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: خداوند در رابطه با پیامبر گرامی اسلامی بیشترین تعبیرات عالی را دارد، تا جایی که همواره بر پیامبر درود می‌فرستد.

 

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه خدا و ملائکه پروردگار همواره به پیامبر مکرم اسلام درود می‌فرستند، افزود: خداوند به مومنان نیز در قرآن فرمان داده که به پیامبر مکرم اسلام درود بفرستند.

 

وی اضافه کرد: از اینکه توفیق پیدا شد در جمع شما عاشقان رسول الله حضور پیدا کنیم ابراز خرسندی می‌کنیم از حضور تمام شما در این مجلس کمال تقدیر داریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه به عنوان فرزند سادات به نوعی خود را میزبان شما می‌دانیم، اظهار داشت: از تمام کسانی که در این مجلس نورانی و برگزاری آن نقش داشته‌اند کمال تقدیر را دارم.

 

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی در ادامه به توصیف وجود مبارک پیامبر از دیدگاه پروردگار گریزی زد و افزود: خداوند تبارک و تعالی در مورد پیامبر می‌فرماید ما به پیامبر عشق می‌ورزیم، این انسانی است که عزیز ماست و انسانی که بر شما مبعوث شده از خود شماست و محبت شما را در وجودش دارد.

 

وی با بیان اینکه نحوی رفتار امت مسلمان موجب خرسندی و یا غم پیامبر می‌شود، گفت: اگر ما عمل خوب و صالحی انجام دهیم موجب خرسندی و خوشحالی پیامبر می‌شود و هر حرکتی کنیم که غیر از چارچوب دین و قرآن باشد پیامبر را می‌رنجاند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: هر نوع مشکل مادی و معنوی که برای ما پیش بیاید نارحت می‌شود و اگر کسی از مسیر اسلام ناب انحراف پیدا کند و امت اسلامی به مسیر باطل برود برای پیامبر سخت است.

 

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: پیامبر برای اینکه ما هدایت شویم و در آسایش و آرامش باشیم حرص می‌زند چرا که آنچه برای هدایت بشر لازم بوده به وسیله پیامبرش به ما گفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: همانطور که ما نسبت به رسول خدا احساس عشق و محبت می‌کنیم، ایشان هم نسبت به امت خود عشق می‌ورزد و عشق به مومنین در دل پیامبر وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه پیامبر رحمت تمام عالمیان است گفت: خداوند هرچه به عالمیان داده رحمت است و همه اینها به خاطر وجود این رحمه ‌للعالمین است و اوست که ثمره این عالم و اشرف مخلوقات است.

 

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت: همان طور که خدا رحمان است و رحمت خود را شامل حال تمام مخلوقاتش می‌کند رحیم بودنش را با وجود مبارک پیامبر مکرم اسلام شامل حال مومنان کرده است.

 

وی با بیان اینکه پیامبر رحمت خاصی است که برای مومنین رسیده است، گفت: از این رو باید این ایام که متعلق به رسول الله است را با تمام وجود جشن بگیریم و از این ظرفیت برای اتحاد و باهم بودن بیشتر استفاده کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: باید در این ایام دل‌ها را به هم نزدیک کنیم و همان طور که با آمدن پیامبر و قرآن خداوند می‌فرماید همیشه این نعمت الهی را یادآوری کنید چرا که شما قبل از آمدن اسلام دشمن هم بودید و خداوند بین قلب‌های مومنین الفت ایجاد کرد.

 

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه خداوند در قرآن خطاب به مسلمانان می‌فرماید شما با نعمت وجود اسلام، قرآن و پیامبر برادر شدید، گفت: از این رو باید در این ایام که متعلق به رسول الله است و با عنوان هفته وحدت نامیده شده همه مسلمانان به هم بپیوندند و علیه دشمنانشان که به صراحت گفته‌اند که یک مسلمان را زنده نمی‌گذراند ایستادگی و آنها را شکست دهند.

 

وی از پیامبر مکرم اسلام به عنوان منادی وحدت جهان اسلام نام برد و خاطرنشان کرد: وحدت بزرگترین سرمایه جهان اسلام برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است. از این رو توجه به این اصل مهم باید در برگزاری مراسمات ویژه میلاد رسول مکرم اسلام یادآوری شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اقدام ضد اسلامی دشمنان اسلام که در جمعه گذشته جمعی از مسلمانان اهل سنت را که در صحرای سینای مصر برای برپایی نماز جمعه جمع شده بودند و به خاک و خون کشیدند گفت: اینها در حالی روی پرچم خود لا إله إلا الله می‌نویسند ولی امت رسول خدا را هدف قرار داده‌اند.

 

آیت‌الله‌ حسینی‌شاهرودی با تاکید بر اهمیت بصیرت و آگاهی مسلمانان و شناخت آنان نسبت به دشمنان اسلام و قرآن اظهار کرد: مسلمانان باید آگاهی پیدا کنند و علیه دشمنان خود به هم بپیوندند.

 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروزاین بیداری وجود دارد و امیدواریم به برکت وجود رسول خدا و این مولود مبارک دلهای مسلمانان جهان بیش از پیش به هم نزدیک و وحدت در جهان اسلام بیشتر تا بتوانیم بر دشمنانمان پیروز شویم.

 

 

نظر شما