شناسهٔ خبر: 22858155 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بارش باران و برف در راه است/ هوای استان کردستان سردتر می شود

صاحب‌خبر -

نشمیل احمدیانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نقشه ها و مدل های هواشناسی بیان کننده آن است که بارش ها بتدریج از عصر و اوایل شب چهارشنبه و از نیمه غربی استان با بارش باران و در ارتفاعات برف آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه اوج فعالیت سامانه بارشی در روز پنجشنبه و به صورت ریزش برف است، افزود: با توجه به وزش قابل ملاحظه باد در طول فعالیت این سامانه، کولاک برف و کاهش دید بویژه در گردنه ها و جاده ها منجر به اختلال در تردد می شود.
احمدیانی تاکید کرد: از روز پنجشنبه دمای هوا بتدریج کاهش یافته و بدنبال عبور سامانه بارشی از روز شنبه تا اواسط هفته آینده تشدید سرما و یخبندان در بیشتر مناطق استان کردستان پیش بینی می شود.
پیش بین اداره کل هواشناسی کردستان یادآور شد: پیش بینی ها نشان می دهد از امروز تا ظهر چهارشنبه شرایط آرام و پایدار در هوای منطقه تداوم داشته باشد.
به گفته احمدیانی، قاملو و سراب شهرک با حداقل دمای منفی 12 درجه سانتیگراد و مریوان با حداکثر دمای 17 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کردستان در شبانه روز گذشته بودند.
وی اضافه کرد: دمای هوا سنندج نیز در شبانه روز گذشته بین منفی 6 درجه سانتیگراد و 13 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.
امسال 66.9 میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار بارش سال زراعی جاری در مقایسه با 36.5 میلیمتر سال قبل 114 درصد افزایش یافته و در مقایسه با میانگین بلند مدت (25 ساله) 44 درصد کاهش نشان می دهد.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 540 میلی متر و 2 برابر میانگین کشوری است.
خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7355/9102

انتهای پیام /*

نظر شما