شناسهٔ خبر: 22858049 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

نماینده‌ی مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:

مسائل و موضوعات کشور، داخل زد و بند‌های سیاسی گم می‌شوند

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جناح بازی در کشور حاکم شده است، گفت: مسائل و موضوعات کشور به جناح‌های سیاسی کشیده شده و در داخل زد و بند‌های سیاسی گم می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، محمد اسماعیل سعیدی در سلسله نشست‌های نهضت مطالبه‌گری در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، گفت: اگر موضوع مطالبه‌گری جایگاهش را میان اقشار مختلف جامعه پیدا کند، بخش اعظم گره‌های کور جامعه حل می‌شود. 
  
وی تاکید کرد: ضرورت دارد به سمتی حرکت کنیم که مطالبه‌گری در جهت اصلاح کژی‌های جامعه بوده و فاقد اغراض سیاسی باشد. 
  
سعیدی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به این‌که ۸۵درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود، گفت: این موضوع یک مصیبت برای کشور است. دولت کاهش هزینه‌های جاری را در برنامه دارد که تاکنون موفق به این کار نشده است. 
  
وی تصریح کرد: پرداخت بدهی‌های دولت و کاهش هزینه‌های جاری شعارهایی است که تمامی دولت‌ها سر می‌دهند. 
  
سعیدی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی ابزارهای نظارتی در دست دارد، اما مشکلات اصلی در سنجش عملکرد وزراء، مربوط به مسائل ساختاری بوده و از آنجایی که تذکر و پرسش از وزیران نتیجه بخش نیست، معتقدم باید قانون اساسی اصلاح شود. 
  
نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به عملکرد دیوان محاسبات و کمیسیون اصل۹۰ بیان کرد: عملکرد دیوان محاسبات -که کنترل بودجه را برعهده دارد- خوب است اما کمیسیون اصل۹۰ -که شکایات ارائه شده را بررسی می‌کند- به کندی عمل می‌کند. 
  
سعیدی در بخش پایانی سخنانش با بیان این‌که یکی از راه‌های ورود کالای قاچاق، راه‌های رسمی است، تاکید کرد: در چنین شرایطی ریسک سرمایه‌گذاری در کشور ما بسیار بالا است و اگر نظام بانکی٬ گمرکی و اداری اصلاح نشوند، اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما