شناسهٔ خبر: 22857893 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هشدار «ساف» به آمریکا درباره اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل

R1036247/P36447/S8,90,1128/CT10

سازمان آزادیبخش فلسطین هشدار داده است که به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا می‌تواند به معنای مرگ روند سازش باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، حسام زوملوت رئیس دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در واشنگتن روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن شهر بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل به معنای مرگ روند سازش خواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر چنین اقدامی اتخاذ شود، تبعات فاجعه باری به همراه خواهد داشت. این اقدام واقعا به معنای مرگ روند سازش خواهد بود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا هفته گذشته گفته بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور احتمالا روز چهارشنبه تصمیم واشنگتن در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را اعلام خواهد کرد. این در شرایطی است که جارد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ بعدا گفت که رئیس جمهور آمریکا هنوز تصمیم نهایی را در این خصوص اتخاذ نکرده است.

چنین تصمیمی می تواند به معنای تغییر کلی سیاست و راهبرد آمریکا در خاورمیانه باشد و در نهایت منجر به تشدید خشونت‌ها در منطقه شود.

روسای جمهور قبلی آمریکا بر این مساله پافشاری کرده‌اند که جایگاه بیت المقدس باید در مذاکرات سازش بین اسرائیل و فلسطین مشخص شود.

مقام‌های اسرائیلی پیش از این از تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت این رژیم استقبال کرده‌اند. کوشنر هدایت تلاش‌های دولت ترامپ برای از سرگیری مذاکرات بین فلسطینی‌ها و اسرائیل را بر عهده دارد، تلاش‌هایی که ظاهرا کوچکترین پیشرفتی نداشته است.

این مقام ارشد فلسطینی در ادامه گفت: نقش آمریکا در مناقشه بین اسرائیل و فلسطین به عنوان یک میانجی‌گر می تواند مورد خدشه واقعی قرار گیرد، اگر ترامپ اعلام کند که بیت المقدس پایتخت اسرائیل است.

انتهای پیام/

نظر شما