شناسهٔ خبر: 22857797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آیت‌الله رزاقی:

دانشگاهیان سهم بسزایی در استقلال توانمندی علمی و عملی کشور دارند

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه استان البرز گفت: استقلال کشور تنها در گرو توانمندی علمی و عملی کشور است و دانشگاهیان سهم بسزایی در آن دارند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله صادق رزاقی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه استان البرز در گردهمایی دانشجویان شاهد و ایثارگر که بمناسبت جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع) و روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد با تبریک روز دانشجو، اساس و پایه این روز را شهادت سه دانشجو یعنی شهید مصطفی بزرگ‌نیا، شهید احمد قندچی و شهید مهدی شریعت‌رضوی اعلام کرد و گفت: این سه شهید بزرگوار با حرکتی انقلابی و شجاعانه اقدام به قطع ارتباط عزت‌شکنی کردند که آمریکا سعی در برقراری و ایجاد آن میان کشور ما و استکبار جهانی داشت.

رزاقی با قرائت آیاتی از قرآن کریم جامعه اسلامی را جامعه استقلال‌طلب دانست و افزود: در این جامعه که رسول خدا(ص) واسطه فیض الهی است و نه ابزار، دو مشخصه همزمان وجود دارد و آن اشداء علی الکفار و رحماء بینهم است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه استان البرز در تشریح این دو مشخصه افزود: شدید و محکم بودن بر علیه دشمنان تنها به معنی جنگ با آنها نیست بلکه این استحکام به تعبیر حکیمانه مقام معظم رهبری این است که عزم و اراده ما بر عزم و اراده دشمن غالب باشد و قطعا دانشگاه و دانشجویان در این استحکام بسیار تاثیرگذار هستند.
 
وی در بیان رحماء بینهم نیز این رحم را در همه مراحل زندگی ساری و جاری دانست و با بیان خاطراتی از شکنجه‌ها و دستگیری دانشجویان در دوران انقلاب اسلامی و رژیم پهلوی تصریح کرد: امروز دانشجویان نباید فراموش کنند که روزگاری در این سرزمین خواندن کتابی مانند نهج البلاغه جرم بود و دانشجویان در مسیر مبارزه، بر ضد این ظلم و جور و وابستگی قیام کردند.

رزاقی با جمع بندی سخنانش هدف و پیام شهدای دانشجو را استقلال کشور دانست و اظهار کرد: این استقلال تنها در گرو توانمندی علمی و عملی کشور است و دانشگاهیان سهم بسزایی در آن دارند چرا که دشمن هنگامی شما را تهدید و تحریم می‌کند که از لحاظ علمی و تکنولوژیکی وابسته باشیم و ابزار علمی و پیشرفته برای دفاع از خود نداشته باشیم.
 
 

نظر شما