شناسهٔ خبر: 22852240 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

واکنش‌ها به قصد آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس

واکنش‌ها به قصد آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: محافل منطقه‌ای و بین المللی همچنان به واکنش های خود به تصمیم دولت آمریکا برای شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ادامه می دهند.

شورای ملی فلسطین اعلام کرد که انتقال سفارت آمریکا به قدس یا به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اقدامی باطل و غیر قانونی و به مثابه نقض صریح حقوق ملت فلسطین است.

این شورا تصریح کرد که تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس و یا شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی هرگونه فرصت تحقق صلح را از بین می برد.

از سوی دیگر، مجلس علمای پاکستان اعلام کرد که این تصمیم آمریکا یعنی به بازی گرفتن امنیت جهان، زیرا مساله فلسطین به سراسر امت اسلامی و عربی تعلق دارد نه فقط ملت فلسطین.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این مجلس از سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی، ملت آمریکا و دیگر ملت های جهان و علمای اسلامی خواست با این تصمیم آمریکا مقابله کنند.

دولت وفاق ملی نیز تاکید کرد که این تصمیم آمریکا بسیار خطرناک است و نه فقط ملت فلسطین، بلکه کل منطقه را به سمت ناامنی سوق می دهد.

جنبش فتح نیز اعلام کرد که این اقدام آمریکا موجب گسترش دامنه تنش و خشونت ها در منطقه می شود و هرگونه احتمال پیشبرد صلح را از بین می برد.

صائب عریقات دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" تصریح کرد که به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، هرج و مرج گسترده ای را در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد که این تصمیم آمریکا به مثابه نقض قوانین و معاهدات بین المللی است.

خبرگزاری رویترز اخیرا به نقل از یک مقام مسئول در دولت آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور احتمالا روز چهارشنبه آینده، قدس را پایتخت اسرائیل اعلام می‌کند.

این مقام بلندپایه که خواست نامش فاش نشود گفت: ترامپ روز چهارشنبه سخنرانی می‌کند و احتمالا در این سخنرانی قدس را پایتخت اسرائیل اعلام خواهد کرد.

ترامپ با وجود اینکه در حال بررسی اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل است، اما انتظار می‌رود که انتقال سفارت آمریکا به قدس از تل‌آویو را به تعویق بیندازد.

نظر شما