شناسهٔ خبر: 22850648 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گرد و غبار60 پرواز را در هشت ماهه نخست امسال در خوزستان لغو کرد

اهواز - ایرنا - مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان 60 پرواز لغو و 57 پرواز با تاخیر انجام شد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا رضایی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به سیستم‌هایی که در اداره کل هواشناسی خوزستان فعال است با این اداره کل هماهنگ هستیم که لحظه به لحظه وضعیت آب و هوای هر روز را به ما ارایه می‌دهند.
وی افزود: نصب 2 دستگاه فرود اتوماتیک (ILS) در 2 سر باند فرود این فرودگاه را در نظر داریم تا شعاع دید را در شرایط گرد و خاک افزایش دهیم .
مدیر کل فرودگاه‌های استان خوزستان اظهار کرد: این 2 دستگاه با هماهنگی استانداری خوزستان و سازمان فرودگاهی کشور خریداری می‌شوند و که اعتبار آن‌ها 200 میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به این که فرودگاه اهواز در شهر واقع شده هنگام تردد حجاج مشکل به وجود می آید لذا باید برای ورود به فرودگاه از سوی شهرداری اهواز ترتیبی اتخاذ شود که در پروازهای داخلی و خارجی به مشکلی برنخوریم.
رضایی با بیان این که فراخوان فرودگاه جدید اهواز نیز تا 15 روز آینده تمام می‌شود توضیح داد: هشت شرکت داخلی و خارجی در این فراخوان شرکت کردند.
وی تاکید کرد: برای فرودگاه جدید و تردد این فرودگاه نیز باید برنامه ریزی شود تا جاده ای اختصاصی در کنار بزرگراه خلیج فارس برای فرودگاه جدید تعبیه شود و در آینده دچار معضل تردد در این مسیر نیز نشویم.
مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان ادامه داد: فرودگاه جدید اهواز 2 هزار و 450 هکتار است و قرار است شهر فرودگاهی در جنوب غرب کشور ساخته شود که مستلزم داشتن مسیر تردد خاص است.

به گزارش ایرنا فرودگاه جدید اهواز در جاده اهواز - ماهشهر واقع شده است.
در فرودگاه فعلی اهواز نیز روزانه بیش از 20 پرواز داخلی و خارجی و 82 پرواز رفت و برگشت انجام می شود.
به گفته استاندار خوزستان فرودگاه فعلی اهواز ظرفیت جابه‌جایی حدود 900هزار نفر در سال را دارد اما این فرودگاه در سال گذشته بیش از 5/ 2برابر ظرفیت خود یعنی حدود 2میلیون و 300هزار نفر را جا‌به‌جا کرده است.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشار: کبری آقازری

انتهای پیام /*

نظر شما