شناسهٔ خبر: 22841831 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مک‌مستر: درباره تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن بیت‌المقدس مطمئن نیستم

مشاور امنیت ملی کاخ سفید از تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم‌صهیونیستی اظهار بی‌اطلاعی کرد.

صاحب‌خبر -

درباره تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن بیت‌المقدس مطمئن نیستمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید صبح یکشنبه در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرد از تصمیم نهایی رئیس‌جمهور این کشور برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان «پایتخت» رژیم‌صهیونیستی اطلاعی ندارد. مک‌مستر در این باره گفت: «من نمی‌دانم او [دونالد ترامپ] چه تصمیمی خواهد گرفت. ما گزینه‌هایی را به او معرفی کرده‌‎ایم».

«کریس والاس» مجری برنامه «فاکس نیوز ساندی»، از مک‌مستر درباره روند تصمیم‌گیری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور سوال پرسید. او در جواب مدعی شد مشاوران رئیس‌جمهور گزینه‌هایی را با او به بحث گذاشتند و هرکدام از این گزینه ها در جهتی است که به توافق صلحی دست یابیم که هم به نفع رژیم‌صهیونیستی باشد و هم به نفع فلسطینی‌ها.

مقامات آمریکایی -که به این موضوع آگاه هستند به سی‌ان‌ان- گفتند احتمالاً ترامپ روز سه‌شنبه اعلام می‌کند که بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم‌صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد یا خیر. احتمالا پس از اینکه ترامپ تصمیمش را عمومی کند، دستور ماندن سفارت آمریکا در تل‌آویو را شش ماه دیگر تمدید کند. انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس یکی از آرزوهای دیرینه رژیم‌ اشغالگر صهیونیستی است.

بر اساس گزارش‌ها به نیروهای امنیتی وزارت خارجه آمریکا دستور داده شده در زمان اعلام تصمیم ترامپ، برای مقابله با تظاهرات احتمالی در سفارت‌ها و کنسولگری‌های این کشور آماده باشند.

یکی از مقامات آمریکایی گفت: «به ما گفته شده این اتفاق حتماً رخ می‌دهد و ما باید برای مقابله با آن آماده باشیم».

جامعه جهانی باور دارد که انتقال سفارت‌ها از تل‌آویو به بیت المقدس باید در چهارچوب یک توافق صلح جامع صورت بگیرد و آمریکا تنها کشوری است که در صورت موافقت ترامپ، سفارتش را به بیت المقدس انتقال می‌دهد.

«صائب عریقات»، دیپلمات ارشد فلسطینی، در این‌باره گفت اگر آمریکا بیت المقدس را به عنوان «پایتخت» رژیم‌ صهیونیستی به رسمیت بشناسد دیگر صلاحیت ایفای نقش را در دستیابی به یک توافق صلح ماندگار بین فلسطین و رژیم‌ صهیونیستی نخواهد داشت. از نظر او چنین تصمیمی به هرج و مرج بین‌المللی منجر می‌شود و به بی‌ثباتی منطقه دامن می‌زند.

انتهای پیام/

ابراز ناآگاهی مک‌مستر درباره تصمیم ترامپ در خصوص سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی

نظر شما