شناسهٔ خبر: 22838961 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

احمد شفیق: ربوده نشده‌ام/ موضوع نامزدی در انتخابات مصر را بیشتر بررسی می‌کنم احمد شفیق: ربوده نشده‌ام/ موضوع نامزدی در انتخابات مصر را بیشتر بررسی می‌کنم

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احمد شفیق: ربوده نشده‌ام/ موضوع نامزدی در انتخابات مصر را بیشتر بررسی می‌کنم

نخست وزیر اسبق مصر که پیش از این گفته شده بود خبری از مکان وی پس از بازگشتش از امارات نیست، روز یکشنبه در مصاحبه‌ای اعلام کرد: من در مصر هستم و درباره نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال آتی بررسی بیشتری خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، احمد شفیق، نخست وزیر اسبق مصر در گفت‌وگوی تلفنی که توسط شبکه ماهواره‌ای "دریم" مصر پخش شد، تاکید کرد: ربوده نشده‌ام و آزادانه در هتلی در مصر اقامت دارم.

وی افزود: هیچ کس در سوء استفاده از آنچه در روابط با امارات رخ داد، موفق نخواهد شد و مسؤولان امارات خدمات و کمک‌های لازم را به من و فرزندانم ارائه کردند.

شفیق تصریح کرد: باید در اظهارات تامل کنیم و بایستیم تا جزئیات بیشتری از آن مشخص شود. هواپیمایی که مرا منتقل کرد شخصی و متعلق به خودم بود و آنها در هر گامی با من برخورد خوبی داشتند.

نخست وزیر دوره حسنی مبارک، رئیس‌جمهور مخلوع مصر گفت: در حال حاضر من در مصر هستم و هیچ مناقشه‌ای در این باره نیست و تاخیر در بیان اظهارات از جانب من فرصتی شد تا شایعات بروز کنند.

شفیق همچنین به دلیل ظهورش در شبکه الجزیره قطر به رغم اینکه آن اشتباه او نبود و مساله در دست بررسی است، عذرخواهی کرد.

وی اظهار داشت: امروز من اینجا در کشورم هستم و قبلا نامزدی‌ام در انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کردم اما اکنون صلاح می‌بینم مساله نامزدی در انتخابات را بیشتر بررسی کرده و قبل از تصمیم نهایی در این باره همه جوانب را بررسی کنم. برای گفت‌وگو با مردم در خیابان‌ها و سایر اقدامات در حال حاضر فرصت وجود داشته و باید بررسی‌های بیشتری انجام دهم و ببینم واقعا چه چیزهایی لازم است.

شفیق روز چهارشنبه در اقدامی غافلگیرانه اعلام کرده بود که قصد نامزدی در انتخابات سال آتی میلادی را دارد.

این اظهارات احمد شفیق پس از آن پخش شد که خانواده وی گفته بودند شفیق امارات را به مقصد قاهره ترک کرده اما از زمان خروجش از امارات ارتباط‌شان با وی قطع شده است.

شفیق همچنین اخبار منتشر شده درباره ربوده شدنش را تکذیب کرد.

دینا عدلی، وکیل شفیق در صفحه فیس‌بوکش نوشت که روز یکشنبه با وی در یکی از هتل‌های قاهره دیدار کرده و شفیق تحت هیچ بازجویی نیست.

وکیل شفیق اعلام نکرد که آیا وی برای ترک هتل یا کشورش آزاد است یا خیر.

این وکیل مصری همچنین اعلام کرد که حدود یک ساعت با شفیق در هتل قاهره جدید دیدار و از صحت و سلامت وی اطلاع حاصل کرده است.

مخالفان عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر معتقدند که شفیق قوی‌ترین نامزد احتمالی برای به چالش کشیدن سیسی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ این کشور است.

برچسب‌ها:

نظر شما