شناسهٔ خبر: 22837417 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا:

ترامپ هنوز تصمیمی در مورد "قدس" اتخاذ نکرده است

خبرگزاری شبستان: "جراد کوشنر" مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد که "دونالد ترامپ" هنوز تصمیمی در مورد به رسمیت شناختن شهر "قدس" به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اتخاذ نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از "المنار"؛ "جراد کوشنر" طی سخنانی در کنفرانس "سابان" با موضوع سیاست آمریکا در خاورمیانه به میزبانی موسسه "بروکینز" گفت: "ترامپ همچنان تعداد زیادی از عوامل مختلف را بررسی می کند؛ پس از این و هنگامی که تصمیم نهائی خود را اتخاذ کرد، خود او این تصمیمم را اعلام می کند."

مشاور ارشد "ترامپ" تأکید کرد که محدوده زمانی معینی برای حل مسئله فسطین وجود ندارد و در همین حین از بازگوی محتوای طرح موسوم به "معامله قرن" خودداری کرد.

"کوشنر" افزود که رژیم صهیونیستی باید پیش از آنکه فرصتی برای تشکیل ائتلاف با کشورهای عربی برایش دست دهد، باید با فسطین توافقنامه صلح امضا کند.

این اظهارات "جراد کوشنر" در حالی مطرح می شود که یک منبع مسئول آمریکایی روز جمعه به خبرگزاری "رویترز" و "اسوشیتدپرس" گفته بود که "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا، قصد دارد روز چهارشنبه آتی، اعلام کند که "قدس" را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.

این خبر با واکنش های مختلفی روبه روست و اتحادیه عرب تأکید کرد که انتقال سفارت آمریکا از "تل آویو" به "قدس" افراط گرایی و خشونت را در منطقه تقویت می کند.

"محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگران فلسطین نیز طی تماس های مختلف با سران برخی از کشورها، نسبت به تبعات این اقدام خطرناک ترامپ هشدار داد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز نسبت به طرح دولت ترامپ برای انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی هشدار داد و اعلام کرد که این تصمیم به معنای حمله به بیت المقدس و مشروعیت بخشیدن به قرار دادن این شهر در اختیار رژیم صهیونیستی است.

وزارت امور خارجه فلسطین هم خواستار برگزار نشست فوق العاده نمایندگان اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی برای بررسی مسئله قدس اشغالی و تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شد.

 

 

نظر شما