شناسهٔ خبر: 22836993 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

وزیرخارجه اردن درباره جابه‌جایی سفارت واشنگتن در تل‌آویو به بیت‌المقدس هشدار داد

وزیر خارجه اردن اعلام کرد که در گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود درباره به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت جدید اسرائیل به دولت آمریکا هشدار داده است.

صاحب‌خبر -

العالم- اردن 

وزیر خارجه اردن اعلام کرد که در گفت‌وگویی که با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا داشته درباره «عواقب خطرناک» به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل به دولت آمریکا هشدار دادهاست.

بنا بر گزارش پایگاه «هیل»، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: «من درباره عواقب خطرناک به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا صحبت کردم. چنین تصمیمی خشم چهان عرب و مسلمانان را برخواهد انگیخت، به تنش‌ها دامن خواهد زد و تلاش‌های صلح را به خطر خواهد انداخت».

این اظهارات وزیر خارجه اردن پس از آن مطرح شد که خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش کرد که دونالد ترامپ در حال بررسی نامگذاری بیت‌المقدس به عنوان پایتخت جدید اسرائیل است.

بنا به نوشته آسوشیتدپرس، بیانیه دولت آمریکا در این خصوص انتظار می‌رود همین هفته منتشر شود.

پیش از این «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز درباره جابه‌جایی سفارت واشنگتن در تل‌آویو و انتقال آن به بیت‌المقدس که به معنای به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت جدید اسرائیل است، به دولت آمریکا هشدار داده بود.

فارس 

نظر شما