شناسهٔ خبر: 22834208 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

هشدار حماس به ترامپ

پایگاه خبری «فلسطین الیوم» گزارش داد که «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی حماس ضمن هشدار درباره عواقب اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت که موافقت دولت آمریکا با این اقدام، به منزله شعله ور کردن جرقه خشمی است که به روی اشغالگران منفجر خواهد شد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روز یکشنبه فلسطین الیوم، الرشق گفت: اعلام احتمالی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، تجاوزی آشکار (علیه مقدسات اسلامی) است و عواطف ملت های عربی و اسلامی را به شدت تحریک می کند.

وی در صفحه شخصی اش در توئیتر افزود: این اقدام به منزله شعله ور کردن جرقه خشمی خواهد بود که به روی اشغالگران منفجر خواهد شد.

الرشق تصریح کرد: سخنان منتشر شده درباره نزدیکی تصمیم گیری آمریکا برای اعلام قدس به عنوان پایتخت دشمن صهیونیستی، سیلی محکمی به کسانی خواهد بود که بر روی سراب مذاکرات سازش که آمریکا خواستار آن بود، حساب باز کرده اند. این مذاکرات هرگز عادلانه نبوده بلکه همواره به شکل آشکاری جانب اشغالگران را گرفته است.

این عضو سیاسی دفتر حماس تاکید کرد: تصمیم (ترامپ) هیچ حقی را به اشغالگران نمی دهد و چیزی از واقعیت تاریخی شهر اشغالی قدس که همواره سرزمینی عربی و اسلامی بوده و هست، تغییر نخواهد داد. مردم ما از قدس تا آزادی کامل آن دفاع خواهند کرد.

حماس روز گذشته (شنبه) نیز در مورد اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به وسیله «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد و خواستار برپایی انتفاضه قدس برای خنثی کردن این توطئه شد.

حماس همچنین اعلام کرد: ما در مورد این تصمیم هشدار می دهیم و از مردم فلسطین می خواهیم با قدرت تمام در برابر این تصمیم بی رحمانه بایستند. همچنین از مردم می خواهیم که برای خنثی کردن این توطئه، تظاهرات انتفاضه قدس به راه اندازند.

طبق این گزارش، «مایک بنس» معاون دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چند روز گذشته اعلام کرد که ترامپ در حال تصمیم گیری در مورد انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به شهر قدس است و منتظر است که این تصمیم روز دوشنبه اتخاذ شود.

کنگره آمریکا در سال 1995 قانونی درباره «وجوب به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل» و انتقال سفارت آمریکا به آنجا تصویب کرد.

با وجود اینکه این قانون الزام آور است اما بندی دارد که به رئیسان جمهوری اجازه می دهد اجرای آن را برای تامین منافع امنیت ملی، 6 ماه به تعویق بیندازند. از همان سال 1995 رئیسان جمهور آمریکا پی در پی اجرای این قانون را به تعویق انداخته اند. 

در همین حال تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه درباره آثار ویرانگر هر گونه اقدام برای تحریم فلسطینی ها از دست یافتن به حق شان برای پایتختی قدس شرقی در دولت آنها، هشدار داد.

منبع: ایرنا

نظر شما