شناسهٔ خبر: 22833794 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رهبر انقلاب در ديدار دست‌اندركاران كنگره ۱۲ هزار شهيد استان آذربايجان‌غربي:

نبايد اجازه داد ياد شهيدان در اثر جلوه‌هاي كاذب فراموش شود

مراسم اختتاميه كنگره 12هزار شهيد آذربايجان غربي با انتشار بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار دست‌اندركاران اين كنگره كه در تاريخ 30مهر برگزار شده بود، ديروز در حسينيه ثارالله اروميه برگزار شد.

صاحب‌خبر -
بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار دست‌اندركاران كنگره ۱۲ هزار شهيد استان آذربايجان‌غربي كه در تاريخ ۳۰ مهر ۹۶ برگزار شده بود، صبح ديروز در محل اين همايش در اروميه منتشر شد. 
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار با اشاره به اهميت زنده نگه‌داشتن ياد و نام شهيدان و روحيه فداكاري و شهادت، گفتند: برترين شخصيت‌ها و چهره‌هاي درخشان تاريخ ما در قرن‌هاي اخير، جوانان فداكاري بودند كه به دفاع از كشور و انقلاب شتافتند. 
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اين واقعيت تاريخي كه هرگاه مردان فداكار و با گذشت به ميدان نيامده‌اند، كشور دچار ذلت شده و هرگاه همچون دوران دفاع مقدس مردان بزرگ و دلاور در صحنه حضور داشته‌اند، كشور سربلند شده است، افزودند: نبايد اجازه داد در اثر برخي جلوه‌هاي كاذب و عظمت‌هاي دروغين، ياد شهيدان فراموش و كهنه شود و فعاليت‌هايي همچون كنگره شهدا، پادزهر آن توطئه و حركت مسموم است. 
ايشان با تجليل از حضور فداكارانه مردم استان آذربايجان غربي در مبارزه با دشمنان از ابتداي پيروزي انقلاب، ياد برخي شخصيت‌هاي برجسته و مجاهد استان همچون شهيد باكري، مرحوم زكياني، مرحوم قاضي خضري و آيت‌الله حسني را گرامي داشتند و گفتند: صبر و تحمل مردم آذربايجان غربي در ميدان مبارزه و در مقابل حوادث سخت و عجيبي همچون بمباران شيميايي سردشت نشان‌دهنده عظمت مردم اين استان است. 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر لزوم شناساندن ويژگي‌ها و برجستگي‌هاي معنوي آذربايجان غربي به ايرانيان، افزودند: در معرفي اين استان معمولاً به موقعيت‌هاي گردشگري يا تنگناها و مشكلات آن اشاره مي‌شود، در حالي‌كه آذربايجان غربي شجاعانه در مقابل حوادث و فتنه‌ها ايستادگي كرد و بايد اين عظمت و شجاعت نيز به مردم كشور معرفي و نشان داده شود. 
 آذربايجان غربي در پيروزي انقلاب نقش محوري داشته است 
سردار سرلشكر محمدعلي جعفري در آيين اختتاميه كنگره 12هزار شهيد آذربايجان غربي اظهار كرد: آذربايجان غربي در پيروزي انقلاب نقش محوري داشته است.  به گزارش فارس، وي خاطرنشان كرد: شاخصه استان آذربايجان غربي اين است كه در زمان ابتداي پيروزي انقلاب كه ضدانقلاب در اين نقطه حضور داشتند، مردم اين استان پشتيباني جانانه‌اي از انقلاب داشتند و وجود شهداي بزرگ از اين استان نشان از همان صلابت و بزرگي است‌. 
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: وحدت در ميان مذاهب و اقوام يك عامل موفقيت و رمز پيروزي در بين مردم استان و كشور است، قدر اين مؤلفه‌هاي اصلي كشور را بايد دانست و هر چه بيشتر در راستاي گسترش اين مؤلفه‌‌ها كوشيد. 
فرمانده كل سپاه اضافه كرد: مردم اين استان در خط مقدم مقابله با دشمنان هستند و در هر زمينه‌اي كه براي بر هم زدن اتحاد و يكپارچگي مردم ايران است ايستاده و سبب عصبانيت و نااميدي دشمنان شده و آنها را به استيصال مي‌رساند. 
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهار كرد: ناامني در اين استان تقريباً صفر شده در حالي كه زماني ساعت حركت در جاده‌هاي اين استان تا ساعت ۲ ظهر بود ولي اكنون امنيت اين استان از استان‌هاي مركزي بيشتر است. 
 يادواره‌هاي شهدا موجب ايجاد وحدت بيشتر بين مردم مي‌شود
حجت‌الاسلام و المسلمين قريشي، نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي در اجلاس پاياني كنگره ملي بزرگداشت 12 هزار شهيد استان گفت: بزرگان دين از خدا شهادت مي‌خواستند چرا كه مسئله شهادت و جايگاه شهيد بسيار والاست.  وي خاطرنشان كرد: برگزاري يادواره‌هاي شهدا موجب ايجاد وحدت بيشتر بين مردم مي‌شود و گامي ارزشمند براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است. 
شهرياري، استاندار و رئيس شوراي سياستگذاري كنگره ملي بزرگداشت 12 هزار شهيد استان در اجلاس پاياني كنگره گفت: بايد در عمل ادامه دهنده راه شهيدان باشيم و اگر قرار است بر عهد خود با شهدا باشيم بايد در كارنامه كاري‌مان فساد و رانت وجود نداشته باشد. 
وي افزود: جهاد با نفس جهاد اكبر است و شهداي اين جهاد لايق اين جهاد بودند و اكنون وظيفه مسئولان است كه به اين جهاد عمل كنند. 
 جمع‌آوري 650 هزار سند و آثار شهدا
سردار خرم، فرمانده سپاه شهدا و دبيركل كنگره ملي 12 هزار شهيد استان نيز در اين مراسم با اشاره به اينكه جمع‌آوري اسناد، مدارك و آثار شهدا از جمله اهداف برگزاري اين كنگره است گفت: 650 هزار سند در اين زمينه جمع‌آوري و 170 عنوان تدوبن و نشر شده است و همچنين دايره‌المعارف شهدا به چاپ رسيده است. سردار خرم افزود: توليد 30مستند تلويريوني و 310 مستند 10 دقيقه‌اي از مادران و پدران شهدا از جمله ديگر اقدامات اين ستاد است. 
وي در ادامه تصريح كرد: 175 يادمان براي شهدا در استان ساخته و رونمايي شده است و احداث يادمان شهدا و دهكده مقاومت در اروميه از درصد پيشرفت خوبي برخوردار است. وي توليد فيلم شهيد مهدي اميني را از ديگر برنامه‌هاي اين كنگره عنوان كرد. 
در اين مراسم پيكر مطهر دو شهيد گمنام نيز تشييع و از تمبر كنگره 12 هزار شهيد آذربايجان غربي رونمايي شد.  كنگره 12 هزار شهيد آذربايجان غربي از 12 آذر آغاز و ديروز اختتاميه آن برگزار شد. 

برچسب‌ها:

نظر شما