شناسهٔ خبر: 22831971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

باید میزان اتکای دولت به نفت در بودجه مشخص شود

خبرگزاری شبستان: رئیس جمهور با اشاره به اینکه تنها ۵۰ درصد از درآمد حاصل از فروش نفت نصیب دولت می شود، گفت: باید میزان اتکای دولت به نفت در بودجه مشخص شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امشب(12 آذر) در جلسه شورای اداری سیستان و بلوچستان در چابهار بیان داشت: دولت از ملت جدا نیست و در بلایای طبیعی و غیر طبیعی در کنار هم قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه ارتش و سپاهی که در روستاها و شهرهای زلزله زده کرمانشاه خدمات می دهند از دل همین مردم برخواسته اند، افزود: در همان لحظات اولیه زلزله در کرمانشاه، دولت پای کار آمد و حادثه را در زمان کوتاه مدیریت کرد.

 

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود از مردم سیستان و بلوچستان به خاطر شرکت فعال در مشارکت های سیاسی و اجتماعی قدردانی کرد و ادامه داد: ملت ایران جواب قاطعی به یاوه گوی های رئیس جمهور وقت آمریکا در انتخابات دادند؛ ملت ایران با حضور و رای شان در انتخابات96 از خدمات کوچک دولت یازدهم قدردانی کردند.

 

حجت الاسلام روحانی، توسعه سیستان و بلوچستان را هدف دولت دانست، خاطرنشان کرد: قطعا در دولت یازدهم برای ارائه خدمات به استان نقص های وجود داشته اما اگر مقایسه کنیم دولت یازدهم بیشترین تلاش را برای توسعه استان برداشته و دولت دوازدهم به توسعه استان شتاب می دهد.

 

وی با بیان اینکه اگر مقایسه کنیم، دو و نیم برابر اعتبارات اختصاص یافته برای توسعه استان در دولت یازدهم نسبت به دولت گذشته افزایش داشته است، افزود: هر چقدر ما در استان کار و هزینه کنیم اما به دلیل عقب ماندگی و محرومیت به چشم نمی آید اما من به آینده استان بسیار خوش بین هستم.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه توسعه هر استان در سایه توسعه نیروی انسانی بوده و الباقی فرع است، تاکید کرد: توسعه انسانی اساس است.

 

حجت الاسلام روحانی به برگزاری روز دانشجو در دانشگاه سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: برای من جای بسیار خوشحالی بود که خداوند توفیق داد تا روز دانشجو را در سیستان و بلوچستان برگزار کنیم، نباید که روزهای ملی با حضور شخص رئیس جمهور حتماً در تهران برگزار شود بلکه این مراسمات را تمرکز زدایی کنیم و در سفرهای استانی رئیس جمهور تعریف شود.

 

وی در ادامه به افتتاح فاز نخست اسکله شهید بهشتی اشاره کرد و افزود: افتتاح فاز نخست اسکله شهید بهشتی چابهار خیرات و برکات آن فقط خاص سیستان و بلوچستان نیست بلکه بین المللی است، اینکه در مراسم افتتاح این طرح نمایندگانی از 17 کشور شرکت کردند و یا رئیس جمهور فنلاند پی گیر ترانزیت جنوب به شمال ایران بود، نشان از ظرفیت عظیم بندر چابهار است.

 

رئیس جمهور استفاده از ترانزیت و توسعه چابهار را یک قدرت ملی دانست و گفت: ادامه خدمات برای ترانزیت یکی از کارهای دولت دوازدهم در سیستان و بلوچستان خواهد بود.

 

حجت الاسلام روحانی، اساس برنامه دولت را در استان، ترانزیت و کشاورزی اعلام کرد و گفت: بازارچه های مرزی و مناطق آزاد به دروازه واردات تبدیل نشود.

 

وی با اشاره به اینکه تنها 50 درصد از درآمد حاصل از فروش نفت نصیب دولت می شود، افزود: شرایط دولتهای قبل با دولت یازدهم و دوازدهم فرق می کند زیرا که منبع درآمدی نفت آنان سوراخ نداشت اما منبع درآمدی نفت ما سوراخ دارد و بخشی از آن به صندوق می رود لذا باید میزان اتکای دولت به نفت در بودجه مشخص شود.

 

 

نظر شما