شناسهٔ خبر: 22828996 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

ذوالنور: نجات ۳۰۰ فرمانده داعشی توسط آمریکا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید بر اینکه پشتیبانی‌های غرب از داعش ادامه خواهد داشت، از نجات ۳۰۰ فرمانده داعشی توسط آمریکا در بوکمال خبر داد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید بر اینکه پشتیبانی‌های غرب از داعش ادامه خواهد داشت، از نجات ۳۰۰ فرمانده داعشی توسط آمریکا در بوکمال خبر داد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور با اشاره به وضعیت آینده تروریست‌های تکفیری از قبیل: داعش با توجه به شکست آن‌ها در عراق و سوریه اظهار داشت: داعش دارای یک عقبه پشتیبانی کننده، یک سازمان نظامی و عملیاتی و یک شبکه اجتماعی و فکری است.

وی ادامه داد: آنچه که در عراق و سوریه ضربه خورده، ساختار عملیاتی و نظامی این گروه تروریستی بوده که متلاشی شده است؛ اما شبکه اجتماعی و فکری داعش و عقبه پشتیبانی کننده آن هنوز باقی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: کسانی که داعش را ایجاد کرده و از آن پشتیبانی کردند، هنوز سرجایشان هستند؛ واقعیت این است که داعش در عراق دیگر حضور فیزیکی ندارد، اما در سوریه به صورت پراکنده و در مناطق بیابانی نفراتی از آن‌ها حضور دارند، البته شهر‌ها و مراکز اقتصادی و نظامی دیگر در اختیار آن‌ها نیست.

ذوالنور تأکید کرد: کسانی که داعش را به وجود آوردند به اهدافشان نرسیده اند، اما در عین حال از اهدافشان نیز دست نکشیده اند. داعش یک نیروی شبه نظامی و امنیتی است که مأموریت جنگ نیابتی را از طرف نظام سلطه و حکام مرتجع منطقه برعهده داشته است.

نجات ۳۰۰ فرمانده داعشی توسط آمریکا در بوکمال و دیرالزور

وی با تأکید بر اینکه هم اهداف پشتیبانان داعش باقی است و هم پشتیبانی‌های آن‌ها ادامه دارد، یادآور شد: آن‌ها مجدداً برای بازسازی داعش و گروه‌های مشابه، تلاش خواهند کرد؛ کما اینکه وقتی دیرالزور و بوکمال در آستانه آزادی بود، آمریکایی‌ها با بالگرد‌های پیشرفته حدود ۳۰۰ نفر از فرماندهان داعش را نجات دادند و به اردن منتقل کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در آینده یا داعش را به همین شکل سابق بازسازی خواهند کرد که گروه‌ها و کشور‌های هدف نیز برای آن‌ها مشخص هستند و یا اینکه داعش ۲، ۳ و ۴ ایجاد می‌کنند؛ به نحوی که داعش را در لباس‌های دیگر ایجاد و تقویت خواهند کرد.

آمادگی عملیاتی گروه‌های مقاومت باید حفظ شود

ذوالنور تأکید کرد: با توجه به این واقعیت‌ها و قرینه‌ها هم کشور‌های هدف تهدید داعش و هم گروه‌های مقاومت باید مراقب باشند که داعش و دیگر گروه‌های تکفیری تقویت شده توسط غرب، مانند آتش زیر خاکستر عمل می‌کنند و ممکن است از جای دیگری سر برآورند.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی باید این نکته را مدنظر داشت که بخشی از کار مبارزه با تروریست‌های تکفیری داعش که از کار انداختن ماشین جنگی و نظامی آن‌ها در عراق و سوریه بوده، انجام شده و بخش دیگر کار نیز ادامه مبارزه با تروریسم به ویژه تروریسم تکفیری است که باید استمرار یابد؛ همچنین حفظ آمادگی عملیاتی برای برخورد مقتضی باید مورد توجه باشد.

تروریست‌های داعشی به اروپا و آسیای میانه برمیگردند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: داعش و گروه‌های تروریستی و تکفیری با اسم‌ها و عناوین مختلف کار می‌کنند و هر جا که در کشور‌های اسلامی امکان استحاله باشد و آثار بیداری اسلامی و علاقه به اسلام ناب به چشم بخورد و کوچکترین ضدیتی با نظام سلطه و پایگاه منطقه‌ای آن یعنی رژیم صهیونیستی باشد، تروریست‌های دست پرورده غرب حضور خواهند یافت و این ممکن است در تونس، لیبی، نیجریه، امارات، بحرین یا هر جای دیگر باشد.

ذوالنور در عین حال خاطرنشان کرد: البته این گروه‌های وحشی و تروریست به دلیل مبانی فکری خاصی که دارند ممکن است در شرایطی پاچه اربابان خودشان را نیز بگیرند. مانند اتفاقاتی که در سال‌های اخیر در کشور‌های اروپایی افتاده است.

وی گفت: با توجه به این مسائل، پیش بینی ما این است که بعد از این ماجرا بخشی از این تروریست‌ها به محل‌های صدورشان از جمله کشور‌های اروپایی و آسیای میانه بازگردند واین هم طبیعی است که هر کسی باد بکارد، طوفان درو می‌کند.

نظر شما