شناسهٔ خبر: 22821965 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

توسط محمود صادقی

فهرست جدیدی از بدهکاران بانکی منتشر شد/ چهره مشترک در لیست هر دو دولت

محمود صادقی دیروز در توییتر شخصی خود لیستی از بدهکاران کلان بانک سرمایه را منتشر کرد و در آن مدعی شد که این افراد جزء ابربدهکاران بانک سرمایه هستند که بدهی خود را به بیت‌المال پس نمی‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، دیروز دوباره لیستی از بدهکاران بزرگ بانکی توسط یک نماینده مجلس منتشر شد؛ لیستی که هنوز کسی درباره درست یا غلط‌بودنش چیزی نمی‌داند. محمود صادقی دیروز در توییتر شخصی خود لیستی از بدهکاران کلان بانک سرمایه را منتشر کرد و در آن مدعی شد که این افراد جزء ابربدهکاران بانک سرمایه هستند که بدهی خود را به بیت‌المال پس نمی‌دهند. البته او دو روز پیش نیز تهدید کرده بود که اگر لیست بدهکاران بانک سرمایه افشا نشود، او این کار را خواهد کرد.

 حالا لیست بدهکاران بانکی در فضای مجازی انتشار یافته است، لیستی که اسامی نام‌آشنایی مانند هدایتی مالک باشگاه استیل آذین، برادران صرافان  مالک برند محسن که قرعه‌کشی‌های نجومی شبانه او در رسانه ملی زبانزد عام و خاص است، برادران ریخته‌گران که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران بانک سرمایه هستند، محمدجواد اقدامیان مدیرعامل شرکت ویستابست و عضو انجمن تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی ایران و خانواده مدلل مالک کارخانه‌های روغن‌نباتی نازگل، سیمان صنعت سامان و آب معدنی دالاهو به چشم می‌خورد.

اگرچه بسیاری از آنها به‌واسطه لابی‌های سیاسی برای گرفتن تسهیلات بدون وثایق معتبر چندین هزار میلیاردتومان از نظام بانکی تسهیلات دریافت کرده‌اند اما برخی از بدهکاران نظام بانکی در این لیست هم افرادی هستند که تشدید رکود اقتصادی آنها را به یک بدهکار بزرگ تبدیل کرده است. حالا سوال این است هدف از انتشار بی‌خاصیت این لیست پرحاشیه از سوی این نماینده مجلس چه بوده است؟ آیا قرار است لیستی از یک فساد بزرگ منتشر و بعد از یک مدت به فراموشی سپرده شود؟

نظر شما