شناسهٔ خبر: 22821796 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

شفافیت 5 برابر تصاویر با کابل جدید HDMI

صاحب‌خبر -

مهر – بر اساس وب سایت نیواطلس، نسل اول کابل های HDMI تماشای ویدیو با کیفیت Full HD یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را ممکن می کردند.
با گذشت زمان و افزایش کیفیت تصاویر و کابل های موردنظر این رقم به ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل 4K  افزایش یافت. پس از مدتی این رقم به ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل 8K  و حالا به رقم ۱۰۲۴۰ در ۴۳۲۰ پیکسل 10K  رسیده است. 
کابل های HDMI2 .1، مشاهده تصاویر فشرده نشده 8K  را با نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز یا مشاهده تصاویر 4K  را با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز ممکن می کنند.
همچنین میزان کلی انتقال داده ها از رقم ۱۸ گیگابایت در ثانیه در گذشته به رقم بی سابقه ۴۸ گیگابیت در ثانیه در کابل های یادشده افزایش می یابد. نرخ تازه سازی تصویر درباره تصاویر 10K از طریق این کابل ها ۱۲۰ هرتز است. اما برای نمایش دقیق و بدون خدشه تصاویر در این حالت باید از الگوریتم جدیدی برای فشرده سازی تصاویر استفاده شود. کابل مذکور از فناوری موسوم به Dynamic HDR نیز پشتیبانی می کند.
استفاده از این کابل ها حجم صدای منتقل شده را برای شنیده شدن هم از یک مگابیت در ثانیه به ۳۷مگابیت در ثانیه افزایش می دهد. عرضه این کابل ها به بازار از نیمه نخست سال ۲۰۱۸ آغاز می شود.

نظر شما