شناسهٔ خبر: 22817563 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

کوتاه از منطقه

شبکه تلویزیونی امریکایی فاکس‌نیوز گزارش داده براساس اطلاعاتی که وزارت دفاع عراق به دست آورده، ابوبکر بغدادی سرکرده گروه داعش، همچنان زنده اما زخمی و در جایی نزدیک مرز عراق-سوریه مخفی شده است.

صاحب‌خبر -

بغدادی زنده اما زخمی است

شبکه تلویزیونی امریکایی فاکس‌نیوز گزارش داده براساس اطلاعاتی که وزارت دفاع عراق به دست آورده، ابوبکر بغدادی سرکرده گروه داعش، همچنان زنده اما زخمی و در جایی نزدیک مرز عراق-سوریه مخفی شده است. فاکس‌نیوز نوشته براساس اطلاعات وزارت دفاع عراق، خلیفه خودخوانده داعش میان شهر مرزی القائم در استان الانبار عراق و البوکمال در استان دیرالزور سوریه در حاشیه رودخانه فرات، رفت و آمد دارد.

تاجر مصری:

جلوی بن‌سلمان را بگیرید

تاجر و سرمایه‌دار مشهور مصری ضمن انتقاد از ولیعهد عربستان‌سعودی گفته باید مقابل این جوان ایستاد. به‌ گزارش رویترز، نجیب ساویرس کمپین مبارزه با فساد عربستان را محکوم کرده و گفته این کمپین قوانین این کشور را نقض می‌کند و مانع سرمایه‌گذاری می‌شود. مقامات عربستانی ماه گذشته بنا به درخواست محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان‌سعودی در چارچوب کمپین مبارزه با فساد ده‌ها نفر از سرمایه‌گذاران و شخصیت‌های سیاسی ازجمله شاهزادگان خانواده حاکم را بازداشت کردند.

شکایت اردوغان از قلیچداراوغلو

رییس‌جمهور ترکیه و خویشاوندان وی از کمال قلیچداراوغلو رهبر بزرگ‌ترین حزب مخالف دولت، شکایت کرده‌اند و خواستار پرداخت 1.5میلیون لیر ترکیه غرامت نقدی شدند. به‌ گزارش آناتولی، وکیل اردوغان از قلیچداراوغلو رهبر حزب جمهوری خلق، به اتهام توهین، بیان اتهامات غیرواقعی و خصومت شخصی علیه خانواده اردوغان به دادگاه شکایت کرده است. قلیچداراوغلو مدعی شده خویشاوندان نزدیک اردوغان میلیون‌ها دلار به شرکتی در یکی از جزایز شناخته شده به‌عنوان پناهگاه‌های ایمن مالیاتی منتقل کرده‌اند.

ماکرون میزبان نیچروان بارزانی

امانوئل ماکرون رییس‌جمهوری فرانسه، با نیچروان بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق و قباد طالبانی پسر جلال طالبانی رییس‌جمهور فقید عراق در کاخ الیزه دیدار کرد. به‌ گزارش سومریه‌نیوز، این دیدار در سایه ادامه بحران میان بغداد و اربیل پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق که در ۲۵سپتامبر برگزار شد، صورت گرفته است. رسانه‌های ترکیه‌یی پیش‌تر اعلام کرده بودند که نیچروان بارزانی از طریق گذرگاه مرزی ابراهیم خلیل وارد ترکیه شد.

توقیف اموال ضراب در ترکیه

دادستانی استانبول دستور توقیف اموال رضا ضراب و خانواده او را در راستای تحقیق قضایی در مورد این تاجر طلا صادر کرده است. به گزارش آناتولی، رضا ضراب از سوی دادستانی استانبول به جاسوسی متهم شده است. علاوه بر دارایی‌های رضا ضراب اموال

 ۲۲ فرد دیگر ازجمله دختر او نیز توقیف خواهد شد. رضا ضراب با تابعیت ایرانی-ترکیه‌یی چهارشنبه در دادگاهی در نیویورک اردوغان را به صدور مجوز تراکنش مالی در راستای کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌های امریکا متهم کرد. بینعالی ییلدیریم نخست‌وزیر ترکیه، هدف این پرونده قضایی در امریکا را اعمال فشار بر ترکیه عنوان کرده است. ضراب مارس ۲۰۱۶ در امریکا بازداشت شد.

 

نظر شما