شناسهٔ خبر: 22816264 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

در دانشگاه امام صادق(ع) مطرح شد؛

صفارهرندی: حاکمیت دوگانه از نگاه اصلاح‌طلبان زیرآب‌زدن کل نظام بود +تصاویر

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در مراسم اکران مستند قائم مقام که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) انجام شد، گفت: همواره یکی از ترفندهای دشمن این بوده که در برابر رهبری مقتدر رقیب تراشی کند یعنی کسی را به عنوان رقیب رهبر معرفی نمایند و این فرصت خوبی را برای کسانی ایجاد می‌کند که به دنبال ایجاد آشوب و بلوا در ذهن و دل یک مجموعه هستند. در مورد انقلاب خودمان نیز چه پیش از انقلاب و چه پس از آن شاهد این رویه بوده ایم.

وی افزود: پیش از انقلاب و زمانی که رهبری امام خمینی(ره) در حال توسعه در میانه های مردم بود در همان زمان تلاش‌های صورت گرفت که انشعاب هایی را ایجاد کنند و ما نیز در آن زمان این را احساس کردیم که  در این ارتباط دارد کارهایی انجام می شود. با این وجود از دست برخی روزنامه‌ها هم که به این مسئله دامن می زدند عصبانی می شدیم. در هر حال بعدها که اسناد لانه جاسوسی را مرور می کردیم به این واقعیت رسیدیم که این یک تصمیم بوده که در سفارت آمریکا با حضور برخی از عناصر خودفروخته داخلی که تعلق خاطر به غرب داشتند با حضور سفیر و کاردار سفارت آمریکا طی جلساتی اتخاذ شده است.

وی بیان کرد: دستور کار این جلسات این بوده که رهبری امام دارد همه گیر می شود و همه اسم او را می برند با این وجود آنها این موضوع را مایه نگرانی تلقی می‌کنند و می‌گویند باید یک کاری کنیم که ذهن ها به جای دیگری منحرف شود و در این راستا روزنامه کیهان مأموریت پیدا می کند که به چهره سازی و مطرح کردن اشخاصی بپردازد که به دنبال آن پرفروغ بودن نام امام را کم کنند.

صفارهرندی خاطرنشان کرد: آن زمان که ما مصرف کننده روزنامه بودیم مشاهده می‌کردیم که جبهه ملی و حرف های دکتر سنجابی که جایگاهی نداشت به تیتر یک روزنامه کیهان تبدیل می شد. و یا اینکه از آیت الله شریعتمداری که مرجع تقلیدی بودند که کمتر مورد احترام انقلابیون بهره برداری می شد.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان چریک های خلق نیز تلاش می‌کردند تا نقش رهبری امام تضعیف شود، افزود: با وجود این همه تلاش برای تضعیف رهبری امام اما عظمت و هیبت امام و دلبستگی مردم به او موجب شده بود که خداوند مهرش را به دل مردم بیاندازد. این ها ّموجب شد که تلاش‌های معاندین نتیجه ندهد و رهبری یگانه در امام تعین پیدا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مجاهدین خلق نیز در این راستا تلاش کردند تا آقای طالقانی را  در برابر امام خمینی قرار دهند و البته تا جایی نیز موفق بودند، اضافه کرد: زمانی که فرزند مرحوم طالقانی را دستگیر کردند مجاهدین فکر کردند که او قهر کرده است ولی وقتی که ماجرا برای طالقانی توضیح داده شد و امام نیز دستور دادند تا فرزندش را آزاد کنند طالقانی نزد امام رفت و یک رابطه عاطفی بین آنها به وجود آمد به گونه ای که طالقانی می‌گفت هر وقت کم می‌آورم نزد آن مرد در قم می روم و از او الهام می‌گیرم.

صفارهرندی با اشاره به این‌که شعبه زدن در کنار امام و ولی جامعه یک ترفند است، اظهار کرد: در زمان مرحوم منتظری دست‌اندرکاران لیبرال ها و عناصر داخلی کار را به جایی رساندند که امام تصمیم گرفت تا پیش از پایان عمر خود تکلیف منتظری که از او به عنوان حاصل عمر خود نام برده بودند را روشن کنند.

وی با بیان اینکه نقش اثرگذاری رهبری بدیل ندارد و رهبری می‌تواند دیگر رکن ها را نجات دهد و مانع افتادن آنها در ورطه غفلت و انحراف شود، تصریح کرد: کاری که با منتظری شد در راستای منشعب کردن رهبری بود و متاسفانه آنها این توفیق را به دست آوردند تا علیه تصمیمات مرکزی نظام بیاناتی در تریبون های رسمی مطرح شود. یعنی وقتی امام یک موضع داشت منتظری موضوع دیگری را مطرح می‌کرد و مردم نیز گاهی وقتها از این صف‌آرایی تعجب می‌کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نامه هشت فروردین ۱۳۶۸ امام خمینی به منتظری گفت: مردم از این نامه امام به منتظری خبردار شدند امام در این نامه به منتظری توصیه کرده بود که بروید کلاسهای فقه و درس خود را فعال کنید با این وجود اگر نامه دیگر امام که در ششم فروردین سال ۶۸  به  منتظری نوشته شده بود منتشر می‌شد مردم غوغا به پا می کردند.

صفارهرندی با بیان اینکه پس از رحلت امام خمینی همان توطئه ای که در زمان ایشان اجرا شد در زمان شروع رهبری رهبر معظم انقلاب نیز دنبال شد، افزود: مرحوم هاشمی رفسنجانی یک چهره شاخص تاریخ انقلاب است و کسی نیز نمی تواند منکر این شود با این وجود پس از رحلت امام و از زمانی که هاشمی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد ادبیات رسانه های غربی نیز به گونه ای تغییر یافت که از او به عنوان رهبر سیاسی انقلاب و از رهبر معظم انقلاب نیز به عنوان رهبرمعنوی و مذهبی یاد می‌کردند و همین جا کاری را که با هزار ترفند و تردستی برای منحرف کردن رهبری واحد در زمان امام توسط منتظری دنبال کردند در زمان انتخاب رهبر انقلاب نیز کلید زدند و همان روز اول گفتند که در زمان رهبری نیز نگذاریم که یک رهبری واحد مقتدر شکل بگیرد و اتفاقاً عده ای نیز که از انتخاب رهبری دچار خسران شده بودند از همان ابتدا به صورت عامدا آمدند و این را دنبال می‌کردند که کس دیگری مانند امام نشود.

وی اضافه کرد: یکی از همین افراد به من گفت یعنی تو واقعاً باورت این است که همان اقتدار، امکانات، مسئولیت‌ها، وظایف و اختیاراتی را که امام داشته رهبر انقلاب نیز می تواند داشته باشد که من در پاسخ گفتم بله می تواند و بعد  گفتم در ولایت تشریحی اختیارات ولی فقیه مانند اختیارات پیغمبر و ائمه است و امام نیز صریحاً این را گفته است با این وجود چطور اختیارات ۲ نفر ولی فقیه می تواند باهم فرق کند و بعد آن شخص گفت این ردایی که به تن امام دوخته شده به تن کس دیگری دوخته نمی شود و شما بی خود تلاش نکنید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در دوره اصلاحات به صورت آشکار آمدند و بحث حاکمیت دوگانه را مطرح کردند، گفت: یک بخش از این حاکمیت انتخابی و بخش دیگر آن انتصابی است که بر اساس آن عده ای ادعا می‌کنند که از  طرف خدا مأموریت  دارند. با این وجود اصلاح طلبان تلاش می کردند که بین این دو تقابل ایجاد کنند و در این راستا می‌گفتند که ما با تقویت حاکمیت دوگانه باید کاری کنیم که بخش انتصابی هر روز میدان را به نفع بخش انتخابی خالی کند.

صفارهرندی با اشاره به اینکه در آن زمان حجاریان نیز در دانشکده کشاورزی کرج گفته بود که شرایط باید به گونه ای پیش برود که قانون اساسی نابود و شرایط جدید حاکم شود، افزود: حاکمیت دوگانه از نگاه اصلاح طلبان زیرآب زدن کل نظام بود نه اینکه فقط بخواهند رهبری را تضعیف کنند.

وی با اشاره به اینکه ما امروز تأثیر رهبری را بیشتر احساس می کنیم به گونه ای که این اثر گذاری در خارج از مرزهای کشورمان نیز محسوس است، افزود: امروز رهبر معظم انقلاب پیشوا و رهبر خیلی از ملت ها محسوب می شود و خیلی از فتوحات نیز حاصل این نگرش بوده است که ما باید برای تحقق فرمان ولی تلاش کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تفکر حاکمیت دوگانه و تجدید نظر طلب در دوران اصلاحات با روشنگری‌های رهبر معظم انقلاب زمینگیر شد، گفت: از اواخر دهه ۸۰ موج بازگشت به آرمان های انقلاب به وجود آمد اگرچه عده ای هم از این فرصت استفاده کردند تا به جامعه بهره برسانند اما همین‌ها داشتند با جلوداری از شعارهای انقلابی خود را برای یک روزی پرواربندی می کردند به گونه ای که در آن برهه مکتب ایرانی در مقابل مکتب اسلامی مطرح شد. آنها می‌گفتند که الان نباید از مکتب اسلام حرف زد چون الان دوره انسان است. همین ها در سخنرانی های سازمان ملل طی سالهای مختلف از اسلام حرف می زدند ولی در سخنرانی آخر خود حرفی از اسلام به میان نیاوردند و در پاسخ به این اقدام خود نیز می‌گفتند که مگر آن شش میلیارد دیگر آدم نیستند. آنها می‌گفتند دوره اسلام گرایی تمام شده است اگرچه اسلام وجود دارد درست مانند اینکه اسب وجود دارد اما دوره اسب سواری تمام شده است. معتقدم که این کار با آن کاری که روزی منافقین در کنار رهبری مرکزی نظام رفتند و با وسوسه های خود  جانشین رهبری نظام را به تباهی کشیدند هیچ فرقی ندارد و هدف هر دوی آنها این است که تیغ نظام الهی کندکنند؛ البته اینها در آینده هم دست از این شرارت ها بر نمی دارند و دلیلش هم این است که از انقلاب اسلامی ضربه  خورده اند.

صفارهرندی بیان کرد: گاهی وقت ها یک بدعت گذاشته می شود و آثار سوء آن باقی می ماند. یکی از آن بدعت ها نیز کلمه قائم‌مقام در رابطه با رهبری بود. در واقع روزی خبرگان نگران رهبری آینده بودند و گفتند از الان بحث کنیم که بعد از امام " که" تا وقتی امام از دنیا رفت دستمان خالی نشود. در هر حال موضوع این بود اما موضوعی که به بیرون منتقل شود بحث قائم مقام بود قائم مقام این نیست. قائم‌مقام یعنی اینکه کسی در  زمان مسئولیت و رهبری خود وقتی که مثلاً می خواهد به مسافرت برود، یا مریض است و یا کارها سنگین است بگوید این شخص قائم مقام من است در واقع تدارکی که خبرگان دیده بودند برای قائم‌مقام نبود ولی وقتی که به غلط این حرف نادرست راه افتاد بعد لوازم قائم مقامی بر آقای منتظری وارد شد در حالی که اینگونه نبوده است.

وی بیان کرد: در آن زمان شرایط به گونه‌ای بود که نمی شد اسمی از امام را نبری و بعد مجبور نباشی اسم منتظری را هم به زبان بیاوری و بعضا این کار هم به خاطر فضاسازی ها تصنعی بود و دل آدم ها به این گواهی نمی داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آن زمان بحث قائم‌مقام مطرح نبود بلکه بحث جانشینی در موقع خود بود؛ اما وقتی غلطی جامی افتد افراد مجبور به تبعیت می شوند. با این وجود باید مواظب باشیم که برخی غلط ها در زمان ما می آیند و با تکرار شدن آن به مانند یک چرک کبره می زنند. باید نگذاریم که برخی از این بدعت ها و غلط ها تبدیل به مشهوراتی شوند که ناگزیر از تکرار آن هستیم. باید در مقابل مشهوراتی که می توانند در آینده خطرساز و خطرآفرین باشند بایستیم.

صفارهرندی در پایان ضمن تقدیر از عوامل سازنده مستند قائم مقام بیان کرد: معتقدم که خداوند به اهل هنر الهاماتی را وارد می‌کند و همین الهامات می‌تواند اثرگذار باشد. در هر حال این جوانان در ساخت مستند قائم مقام که اولین کار جدی آنها نیز محسوب می‌شود به خوبی درخشیدند.

لازم به ذکر است، در این مراسم علاوه بر اکران مستند قائم مقام از عوامل سازنده این مستند توسط بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق تقدیر شد.

برچسب‌ها:

نظر شما