شناسهٔ خبر: 22811193 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر کارگروه مد و لباس :

طراحان مد و لباس با نوگرایی به درخواست های روز جامعه پاسخ دهند

تهران- ایرنا- دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با بیان اینکه امروزه طراحان حوزه مد و لباس، ساختاری نوگرایانه در جوامع دارند که این نوگرایی درخواست بشر است، به هنرجویان ایرانی توصیه کرد برای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه، با خلاقیت هرچه بیشتر در کارهای خود از نوگرایی بهره مند شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از کارگروه ساماندهی مد و لباس، حمید قبادی در رونمایی از سیلابس‌های جدید درسی برای مد و لباس اظهار داشت: همکاری دولت با مراکز آموزشی باید منجر به تولید آثار فاخر شود و نه تنها در کشور بلکه در تمام حوزه‌های بین‌الملل نیز نمود داشته باشد.
وی با بیان اینکه در جشنواره مد و لباس فجر شاهد حضور حجم بیشتر طراحان جوان حرفه‌ای هستیم، افزود: امروزه مد و طراحی لباس به یک علم مبدل شده و بهره برداری فرهنگی و اقتصادی از این صنعت به وفور دیده می شود.
قبادی خاطرنشان کرد: هنرجویان ایرانی باید با نوگرایی، کارهای خود را به صورت مجموعه ای از طراحی همچون طراحی پارچه، کیف و کفش زیور آلات ارائه کنند تا بتوانند در آینده تبدیل به یک برند شوند.
دبیر کارگروه مد و لباس در خصوص مهمترین نکاتی که طراحان باید به آن توجه کنند، اظهار داشت: باید بتوانیم شاهد نمادها و نشانه های کاملا ایرانی و اسلامی در طراحی‌ها شویم.
وی در مورد ارائه محتوای مکتوب در مورد مد و لباس، گفت: به جز آنکه ما محتوای علمی و دانشگاهی داشته باشیم ما با تولید محتوای غنی و ارائه متون کتبی و مقالات و طرح های پژوهشی و اجرایی و با همکاری مراکز علمی خصوصی همچون مجتمع فنی تهران می‌توانیم با ارتباط با صنایع و شرکت‌های ضمن آموزش های به روز و مورد نیاز بازار کشور به گسترش صنعت مد و لباس کمک بسزایی کنیم.
قبادی در مورد ورود مجتمع فنی تهران به عنوان یک مرکز آموزشی برای تدوین سیلابس‌‌های درسی روز دنیا برای مد و لباس، افزود: امیدوارم مجتمع فنی تهران بتوانند نقش بسزایی در ساماندهی و ارائه استانداردهای آموزشی و مهارتی در کشور ایفا کند.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در خصوص استفاده از لباس های ایرانی و اسلامی و ترویج آنها توسط هنرمندان، گفت: اکثر هنرمندان یک طراح را کنار خود دارند و با شاخص های خود که در اختیار طراحان می‌گذارند لباس‌های خود را طراحی می‌کنند امیدوارم هنرمندان شاخص‌های هنری ایرانی مدنظر قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: مدل‌های لباس اجتماعی برخلاف رسوم اجتماعی تغییر نمی یابد و باید بتوانیم چندین مدل اجتماعی را طراحی و خلق کنیم.
فراهنگ**9246**1055
خبرنگار: علیرضا مرادی**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

نظر شما