شناسهٔ خبر: 22810298 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اولین سفر استانی دولت دوازدهم

حجتی:250 میلیارد ریال برای سایت پرورش میگو در رودیک چابهار سرمایه گذاری شد

چابهار - ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی گفت: اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان و سرمایه گذار بخش خصوصی برای آماده سازی سایت پرورش میگو در رودیک چابهار در جنوب این استان 250 میلیارد ریال سرمایه گذاری کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمود حجتی روز شنبه در بازدید از سایت پرورش میگو رودیک چابهار اظهار کرد: این شهرستان یکی از مکان های مستعد برای پرورش میگو است که می تواند اشتغال فراوانی ایجاد کند.
وی بیان کرد: اجرای طرح های اشتغالزایی و سرمایه گذاری از اقدامات خوب دولت و کمک شایانی به توسعه و رونق اقتصادی این منطقه محروم است.
حجتی افزود: اجرای این طرح در 2 سال اخیر پیشرفت های خوبی داشته است که جا دارد از همت اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان و سرمایه گذار بخش خصوصی قدردانی شود.
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات اجرایی سایت پرورش میگو رودیک چابهار از 2 سال قبل آغاز شده است و هم اینک بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مهرداد میرزایی افزود: این سایت هزار و 500 هکتار زمین مستعد پرورش میگو دارد که در فاز نخست 250 هکتار قرار است آماده سازی و به زیر کشت میگو برود.
وی بیان کرد: 80 هکتار از فاز نخست آماده شده است و در نیمه نخست سال آینده به زیر کشت میگو می رود.
وی ادامه داد: هم اینک 10 میلیارد تومان توسط اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان و بیش از 15 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی از کشور کویت در سایت پرورش میگو رودیک چابهار برای انتقال آب، پمپ آب، ساخت اسکله، کارخانه عمل آوری، آماده سازی و احداث استخرهای پرورش میگو سرمایه گذاری انجام شده است.
وی با بیان اینکه در مجموع 42 هزار هکتار زمین مستعد پرورش میگو در سواحل مکران شناسایی شده است، تصریح کرد: در هر هکتار پرورش میگو برای یک نفر به صورت مستقیم و 2 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در نخستین سفر استانی خود در دولت دوازدهم امروز /شنبه/ وارد منطقه سیستان در شمال سیستان و بلوچستان شدند.
رئیس جمهوری در ادامه سفر 2 روزه خود به این استان ، فردا به چابهار می رود.
در این سفر وزرای مختلف از جمله نیرو، کشور، جهاد کشاورزی و ارتباطات و رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس سازمان بهزیستی و معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده دکتر روحانی را همراهی می کنند.
3043**3042 **6081 خبرنگار: رستم کریمی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی

انتهای پیام /*

نظر شما