شناسهٔ خبر: 22804828 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

73 هزار میلیارد ریال صرف نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم رضوی شد

مشهد- ایرنا- شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: تا کنون افزون بر 73 هزار میلیارد ریال برای نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) در این منطقه هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

سید مصطفی نعمتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 29 هزار میلیارد ریال از این رقم هزینه تامین فضای پروژه های عمومی طرح نوسازی بافت فرسوده بوده است.
وی پیشرفت کنونی اجرای نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) را 45 درصد اعلام و بیان کرد: برای تکمیل بقیه پروژه های عمومی 28 هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار نیاز است. تاکنون 53 پروژه انتفاعی در این طرح اجرا شده است.
شهردار منطقه ثامن مشهد ادامه داد: با توجه به گذشت 22 سال از آغاز طرح نوسازی این بافت، اهمیت منطقه و همجواری آن با حرم مطهر رضوی باید اجرای آن هر شتاب بیشتری بگیرد.
اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده منطقه ثامن مشهد و پیرامون حرم مطهر رضوی از سال 1371 آغاز شده است. طرح بهسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) در محدوده ای به وسعت 310 هکتار اجرا می شود.
عمده کاربریهای منطقه ثامن در گذشته مسکونی با جمعیت ۵۲ هزار نفر در شروع طرح نوسازی آن بود. امروز این کاربریهای به تجاری، اقامتی و مسکونی با افق ۵۱ هزار نفر ساکن و سالانه ۳۱ میلیون نفر زائر و مسافر تبدیل شده است.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858

انتهای پیام /*

نظر شما