شناسهٔ خبر: 22797971 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عربستان بار دیگر از راهیابی به شورای اجرایی سازمان دریانوردی بازماند

لندن - ایرنا - عربستان سعودی به‌رغم تلاش گسترده برای راهیابی به شورای اجرایی سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو)، در انتخابات شامگاه جمعه در لندن، برای دومین دوره پیاپی رأی کافی به دست نیاورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، انتخابات اعضای شورای سازمان بین‌المللی دریانوردی از سوی مجمع عمومی این سازمان برگزار شد و 40 کشور به عضویت شورا انتخاب گردیدند.
اعضای شورا در قالب سه گروه« الف» ، «ب» و«ج» و بر اساس ظرفیت‌ها و توانمندهای کشتیرانی و دریانوردی کشورها و توزیع جغرافیایی انتخاب می‌شوند. در هر یک از گروهای «الف» و «ب» 10 کشور و در گروه «ج» بیست کشور عضو هستند.
نکته قابل‌توجه در این انتخابات سال جاری، عدم راهیابی عربستان سعودی به شورای سازمان بین‌المللی دریانوردی بود. این کشور که در دوره قبل نیز از راهیابی به شورای سازمان مزبور بازمانده بود، یک هفته قبل از برگزاری انتخابات سال جاری، مبلغ یک‌میلیون دلار به صندوق همکاری‌های فنی سازمان بین‌المللی دریانوردی به‌منظور جلب آرا کشورها اهدا کرد و رایزنی‌های گسترده‌ای را در این خصوص انجام داده بود.
این امر نشان می‌دهد که این کشور تا چه حد در انزوا قرار داشته و از وجهه مناسبی در جامعه بین‌المللی برخوردار نیست.
سی‌امین اجلاس مجمع عمومی سازمان بین‌المللی دریانوردی دوشنبه گذشته با حضور هیاتی به نمایندگی از کشورمان در لندن گشایش یافت.
مجمع سازمان بین‌المللی دریانوردی که محلی برای اجتماع بزرگ مقامات 172 کشور عضو این سازمان است، هر دو سال یک‌بار در شهر لندن برگزار می‌شود. در این نشست، عالی‌ترین مقامات دریایی کشورها دورهم جمع شده و به بررسی دستور کارهای مهم و اساسی در رابطه با ایمنی، حفظ محیط‌زیست و امنیت در عرصه دریانوردی پرداخته و مهم‌ترین تصمیمات را اتخاذ می کنند.
شبد** هـ ن *9122*انتشار دهنده: مهدی نعمتی

انتهای پیام /*

نظر شما