شناسهٔ خبر: 22795270 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تالش بزرگ در هفته وحدت سرشار از نور و سرور

آستارا - ایرنا - به مناسبت ایام سالروز ولادت پیامبر اسلام (ص)، اهل تسنن و تشیع تالش با برگزاری جشن های هفته وحدت در مساجد و تکایای این شهرستان، اتحاد اسلامی خود را به نمایش می گذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا؛ جشن های هفته وحدت در محلات سنی نشین تالش باشکوه تر از گذشته برگزار می شود و حضور مردم و مسئولان در مساجد اهل سنت نشانگر تعمیق برادری و برابری مسلمانان این شهرستان است.
نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در آئین گرامیداشت هفته وحدت در مسجد محمدیه اهل سنت تالش گفت: شیاطین معاصر، نخبگان خود را جمع کرده اند تا با انسان های پایبند به خدا و پیامبر او بجنگند و روز به روز برای ایجاد شبهه در دل مسلمانان تلاش می کنند.
محمود شکری افزود: دشمنی ها مدرن و به فضای مجازی وارد شده است و بر علیه اخلاقیات، آنچنان تبلیغات غیر اخلاقی شروع کرده اند که با توپ و تفنگ قابل خنثی کردن نیست.
وی اظهار کرد: در زمانی که انسان ها را زنده به گور می کردند، خداوند رسول خود را مبعوث کرد و او مهربانترین، امین ترین و راستگوترین مردم بود و امروز باید در مقابل حرکت های ضد دینی و ضد اخلاقی دشمنان اسلام مقاومت کنیم.
وی ادامه داد: ترتیب و تجهیز داعش با هدف تضعیف مسلمانان و دنیای اسلام صورت گرفته بود و اختلاف مسلمانان، بستر توطئه دشمن را فراهم می کند و باید همواره وحدت خود را حفظ کنیم.
شکری بیان کرد: امروز در سایه وحدت اسلامی مردم ایران، دشمنان جرات تعرض به این کشور را ندارند و از عصبانیت خود، سپاه را در فهرست تحریم ها قرار می دهند.
او گفت: مردم تالش طوری با مهربانی با یکدیگر زندگی می کنند که هیچ اختلافی بین آنها مشهود نیست و تلاش و تاثیر علمای عزیز شیعه و سنی در این رابطه قابل تقدیر است.
بر اساس اعلام مسئولان تالش، 16 برنامه فرهنگی و مذهبی برای برگزاری در مساجد این شهرستان در هفته وحدت تهیه شده است.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد و حدود 40 درصد جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.
خبرنگار: سید جلال سید محمدی
71.6 / 7124 /6030

انتهای پیام /*

نظر شما