شناسهٔ خبر: 22794682 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حمله تروریستی مصر نتیجه تفکر وهابی-صهیونیستی

تا زمانی که تروریسم دستور کشورهای غربی، آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای واپسگرای عربی را برای دامن زدن به آشوب در منطقه اجرا می‌کنند مصر و هیچ یک از کشورهای عربی از خطر تروریسم در امان نیستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، اقدام تروریستی که در منطقه العریش مصر به وقوع پیوست و سبب به خاک و خون کشیدن 235 نفر از مردم شد نشان دهنده حجم بالای خطر تروریسم است. تروریسم تنها مصر، سوریه و عراق را تهدید نمی کند، بلکه همه کشورهای جهان را تهدید می کند. از این رو، همه کشورها باید برای از بین بردن این خطر که مردم و جوامع را تهدید می کند اقدام های جدی انجام دهند تا تروریسم ریشه کن شود.

هنوز هم تروریسم از حمایت کشورهای و سازمان ها برخوردار است و این پدیده با اقدامات جنایتکارانه خود دستور حامیان خود را انجام می دهد. قدرت های غربی و در راس آنها آمریکا مسوول گسترش تروریسم هستند. زیرا این قدرت ها طی دهه های گذشته هیچ اقدامی برای رویارویی با تروریسم صهیونیستی که هزاران تن از مردم فلسطین و لبنان را به خاک و خون کشیده است، انجام نداده اند. بلکه این کشورها در محافل بین المللی بر روی جنایت های تروریستی رژیم صهیونیستی سرپوش می گذارند و مانع از این می شوند که تعریف واحدی از تروریسم ارائه شود. نقش غرب و آمریکا به حمایت از تروریسم صهیونیستی که بر تبعیض نژادی استوار است، محدود نمی باشد. بلکه آنها بر روی باورهای وهابیت که همه مذاهب اسلامی را انکار می کند، سرمایه گذاری می کنند. واشنگتن گمشده خود را در گروه تروریستی القاعده به رهبری اسامه بن لادن پیدا کرد و با استفاده از این گروه با اتحاد جماهیر شوروی وارد جنگ در افغانستان شد. آمریکا از این گروه همه گونه حمایت به عمل آورد و زمینه تبلیغات این گروه که خواستار قتل و جنایت بود، فراهم کرد.

با وجود اینکه گروه القاعده علیه آمریکا وارد عمل شد و در یازدهم سپتامبر سال 2001 میلادی علیه آمریکا دست به اقدام های تروریستی هولناک زد، اما بازهم دولت آمریکا برای نابودسازی القاعده اقدام های جدی در پیش نگرفت. بلکه این کشور هنگامی که تصمیم حمله به عراق و فروپاشی ارتش این کشور را گرفت زمینه های تازه ای را برای فعالیت القاعده فراهم کرد. برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز در این زمینه با آمریکا همنوا شدند.

با آغاز بهار عربی و آغاز طرح هرج و مرج خلاق آمریکا که برای ویران سازی منطقه خاورمیانه وضع شده بود آمریکا  تمایل خود را به برخی از جریان های وابسته به وهابیت و رژیم صهیونیستی مخفی نکرد. در نتیجه چنین رویکردی بود که هرج و مرج و آشوب بسیاری از کشورهای عربی را فراگرفت به طوری که لیبی و یمن اکنون به میدان های جنگ تبدیل شده اند. حمایت های غرب، آمریکا، رژیم صهیونیستی، ترکیه و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس سبب شد سوریه و عراق هم با آشوب روبرو شود. تروریسم در نتیجه این حمایت ها توانست در این دو کشور گسترش پیدا کند و به انواع جنایت ها دست بزند. این مسائل نشان می دهد تروریسم نقش کاربردی را برای کشورهای مشخصی انجام می دهد از این رو مصر و هیچ کشور عربی دیگر از خطر تروریسم در امان نیستند مگر اینکه حامیان تروریسم دست از حمایت خود از گروه های تروریستی بردارند. نقش حمایتی از تروریسم صهیونیستی که آمریکا و همپیمانان آن انجام می دادند اکنون توسط برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تکمیل می شود و این کشورهای به جای دشمنی با رژیم صهیویستی دشمنی با ایران را در پیش گرفته اند تا بر روی جنایت های تروریسم واقعی که همان رژیم صهیویستی و گروه های تکفیری هستند سرپوش گذارند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت همکاری سودمندی میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی وجود دارد و این روابط به طور کلی سری است اما من مطمئن هستم که این روابط ادامه خواهد یافت و به ما اجازه خواهد داد که دائره صلح وروابط با این کشورها را گسترش دهیم.

بنابراین اقدام تروریستی مصر نیاز به اقدامات کارامدی علیه تروریسم دارد. اکنون مسوولیت این اقدام  بر دوش کسانی در عربستان است که منطقه را به سوی لبه پرتگاه سوق داده اند و گرنه در صورت ادامه چنین شرایطی منطقه به سوی ویرانی بیشتر پیش می رود./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما