شناسهٔ خبر: 22790615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امسال 40 یادواره شهدای آبروی محله در استان زنجان برگزار شده است

زنجان - ایرنا - معاون حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: امسال 40 یادواره شهدای 'آبروی محله' در استان برگزار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ شمس الدین موسوی روز جمعه در آیین افتتاح نمایشگاه نقاشی با موضوع شهدا، در گالری فرهنگسرای نور ابهر، افزود: یکی از وظایف مهم در مقابل هجمه گسترده فرهنگی دشمن، شناساندن شهدا با برگزاری یادواره های شهدا با روش های مختلف و متفاوت است.
وی اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری این مراسم ها این است که به مردم بگوییم امنیت امروز کشور با توجه به منطقه پر آشوب خاورمیانه، مدیون شهدا و جوانانی است که در محله هایمان بزرگ شدند و به عنوان هم محلی شاهد بزرگ شدن یکدیگر بودند.
معاون حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه انصارالمهدی خاطرنشان کرد: آموزش راویان توانمند برگزاری راهیان نور از سایر اقدامات معاونت حفظ ونشر آثار دفاع مقدس سپاه استان است که هر ساله این زیارت معنوی برگزارمی شود توضیح و شناساندن مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس و بازگویی رشادت های شهدا و نحوه طرح ریزی عملیات ها توسط راویان با تجربه و آموزش دیده برای انتقال ایثارگری ها استفاده می شود.
وی ابراز کرد: برای نسل جوانی که جنگ را ندیده نمایشگاه ها و فرهنگسراها از بهترین اماکنی است که می توان با برگزاری نمایشگاه تجسمی و جشنواره های مختلف از آن برای آشنایی با قهرمانان واقعی استفاده کرد.
موسوی با بیان اینکه سپاه انصار المهدی(عج) استان در حد توان، از حرکت های ارزشمند فرهنگی حمایت می کند، یادآور شد: در مرکز حفظ آثار با کمک مردم و بسیجیان 5 عنوان کتاب چاپ کرده ایم و چهار عنوان کتاب در دست چاپ است که کتاب شهید یاور معروخانی تا آخر سال به چاپ خواهد رسید و نگارش کتاب شهید سید رضا حسینی ابهریان نیز شروع شده است.
وی تصریح کرد: سپاه تنها متولی فرهنگ نیست امید است با کمک و همکاری مسئولان شهری، فرهنگ و ارشاد، مردم، بیسجیان و آن هایی که متولی اصلی فرهنگ هستند بتوانیم آن گونه که در حق شهدا است ادای دین کنیم.
معاون حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه انصارالمهدی افزود: استان زنجان 3000 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که بسیاری از آنها چه شهدای غواص و چه شهدای غیر غواص وقتی در جنگ تحمیلی به لشگرها می پیوستند بعنوان خط شکن وارد عمل می شدند.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه نقاشی و آثار هنری در زمینه شهدا 46 اثر طراحی چهره شهدا توسط 26 هنر جوی ابهری به معرض نمایش درآمده است که از آثار 22 اثر تصاویر شهدای شهر هیدج است.
امروز این نمایشگاه توسط چند جوان و نوجوان با مدیریت و همکاری خ برگزاری شده است جوانانی که جنگ و شهدا را ندیده اند اما امروزه با آثار هنری خود سعی در آشنا کردن هم نسل های خود با اسطوره های واقعی خود را دارند.
با توجه به اینکه از تعدادی شهدا فقط یک عکس به علت نبود امکانات در آن زمان فقط عکس 3*4 پرسنلی که هنگام اعزام به جبهه گرفته شده است باقی مانده است و بسیاری از عکس ها شهدا قدیمی و با کیفیت پایین هستند به تصویر کشیدن چهره شهدا توسط هنرمندان از اقدامات بسیاری شایسته و ارزشمند است.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار: رویا رفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما