شناسهٔ خبر: 22790603 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید امام جمعه کرج بر وحفظ وحدت مسلمانان وهوشیاری درمقابل توطئه ها

کرج-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به اهمیت وحدت اسلامی در خنثی سازی توطئه ها اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام وحدت بین مسلمانان را نشانه رفته اند که باید بیدار و هوشیار باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،آیت الله محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج با تبریک سالروز میلاد باسعادت پیامبر اسلام (ص ) و هفته وحدت گفت: خداوند در قرآن کریم دستور داده اند کسانی که به خدا و روز قیامت اعتقاد دارند به پیامبر نیز ایمان داشته و او را اسوه بدانند.
وی ادامه داد: یکی از رفتارهای شاخص رسول خدا (ص ) برقراری وحدت میان امت اسلامی است که مربوط به سیره مهم سیاسی پیامبر می شود و باید برای مردم و مسئولان الگو باشد.
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر تمام ملل دنیا را با هم متحد کنند و امت بزرگ اسلام را بنا کنند یک هدف اصلی محسوب می شود گفت:وحدت امت اسلام یکی از سیره های مهم رسول خدا (ص ) است که در بیانات مقام معظم رهبری نیز به وفور تاکید می شود.
وی افزود: امروز دشمنان وحدت امت اسلامی با هزینه کردن پول های گزافی که سرویس های استکباری در اختیار آنها می گذارند درصدد خدشه وارد کردن به تحقق این هدف هستند که ما باید به این دسیسه ها آگاه و حساس باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه استکبار جهانی امروز عربستان سعودی را تجهیز کرده و با مبالغ کلانی که از او دریافت می کنند تا بر علیه وحدت امت اسلامی اقدام کند اضافه کرد: صندوق یونیسف گزارش داده بود که در سال 2016 حدود 23 هزارنوزاد و 4 هزار و 272 مادر در یمن کشته شده اند و باید دید که کدام کشور بانی این
امر بوده است.
وی گفت: با از بین رفتن اتحاد مسلمانان هر کس بر پیکره اسلام ضربه وارد می کند و واقعه ای مانند میانمار رخ خواهد داد، سیره رسول خدا(ص ) به ما آموزش می دهد تا می توانیم برنقاط مشترک تاکید داشته و موجبات اختلاف را کنترل کنیم و به یکدیگر تهمت نزنیم.
امام جمعه کرج افزود: در زمان ما که دشمن دندان تیز کرده و بلاد اسلامی از هر طرف مورد تعرض دشمن قرار گرفته و مفتی بی دین که سر در آخور دشمن دارد فتوای مباح بودن ریختن خون مسلمانان را می دهد که این طراحی دشمن است.
وی ادامه داد: چند کشور اسلامی و عربی به سرکردگی عربستان با هم ائتلاف می کنند بر علیه تروریسم پیمان ببندند که نتیجه آن همگام با استکبار جهانی، مبارزه با ایران اسلامی می شود.
وی با اشاره به اینکه آنچه تمام توطئه ها را از بین می برد وحدت جهان اسلام است خاطرنشان کرد: یکی از امورات مهم و کارساز در وحدت جهان اسلام ایجاد یک رسانه پیام رسان مشترک که جای آن خالی است که اکنون خلا آن حس می شود.
آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه 10 آذر سالروز شهادت فقیه مجاهد و عرصه سیاست دینی آیت الله سید
حسن مدرس است که روز مجلس نامگذاری شده گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید اخلاق و جهت گیری های این عالم فرهیخته را الگوی خود قرار دهند چراکه شهید مدرس تمام توان خود را برای اعتلا و نشر اسلام صرف کرد.
وی افزود: وظیفه خدمتگزاری در مجلس شورای اسلامی بسیار خطیر و سرنوشت ساز است ونمایندگان مجلس مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و مردم نیز در این رابطه مسئول هستندچراکه باید به موقع رای داده و در مقابل موضوعات حساس باشند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به 16 آذر ماه روز دانشجو بیان داشت: شاید بتوان گفت شروع جنبش دانشجویی در این روز بوده و همواره مورد توجه بدخواهان قرارگرفته است و درصدد ایجاد انحراف در مسیر ناب دانشجویی بوده اند.
وی اضافه کرد: دانشجوی امروز باید بدون متاثر شدن از تبلیغات استکبار جهانی در جهت پیشرفت کشور و تحقق عدالت اسلامی تحلیل عمیق داشته باشد چراکه جنبش دانشجویی نمی تواند استکبار ستیز نباشد.
امام جمعه کرج گفت: دانشجویان باید با ایمان و عقلانیت درعرصه های مختلف مطالبه گری، نقد منصفانه، مبارزه با فساد و مقابله با روحیه یاس و ناامیدی حضور فعال داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت :جا دارد از حرکت زیبای پهلوان کرجی در کشتی قدردانی کنیم که عده ای از این موضوع سواستفاده کرده و فراموش کرده اند که رژیم صهیونیستی کودک کش است و در دنیا ناامنی
ایجاد کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: امروز داعش نابود شده ولی عده ای در داخل و خارج نگران این موضوع هستند از این رو باید مسئولان با این قلم های شکسته برخورد کنند.
6155/1535 خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور

انتهای پیام /*

نظر شما