شناسهٔ خبر: 22790436 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سفیر پاکستان در آمریکا:

برقراری امنیت در "افغانستان" به نفع پاکستان و آمریکا است

خبرگزاری میزان- سفیر پاکستان در آمریکا گفت: امنیت در افغانستان به نفع واشنگتن و اسلام‌آباد است

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، اعزاز احمد چودهری بعد از دیدار با «کوری بوکر» سناتور دموکرات آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: امنیت در افغانستان به نفع واشنگتن و اسلام‌آباد است.

وی با شرکت در یک کنفرانس خبری در واشنگتن اظهار داشت: پاکستان خواهان حفظ روابط با آمریکا با توجه به احترام متقابل است.

به گزارش دیلی اکسپرس،چودهری تأکید کرد: پاکستان در مبارزه با تروریسم عملکرد خوبی داشت و در حال حاضر اوضاع امنیتی این کشور بهتر از قبل است.

اعزاز احمد چودهری اوضاع امنیتی داخل پاکستان را مطلوب ارزیابی و گفت: برای برقراری امنیت در افغانستان باید هر دو کشور همکاری کنند.

سفیر پاکستان در دیدار با کوری بوکر سناتور دموکرات آمریکا درباره اوضاع منطقه همچنین همکاری برای مبارزه با تروریسم به تبادل نظر پرداخت.

کوری بوکر نیز در این دیدار با تأیید صحبت‌های چودهری تأکید کرد: برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه پاکستان و آمریکا باید با یکدیگر همکاری کنند.

اخیرا واشنگتن فشارها را بر پاکستان به دلیل آنچه که حمایت این کشور از شبه‌نظامیان طالبان با دادن پناهگاه‌های امن به آنها خوانده افزایش داده است.

اسلام آباد واشنگتن را تهدید و اعلام کرده است اگر آمریکا بازهم بخواهد در داخل خاک پاکستان حملات پهپادی انجام دهد با واکنش سخت اسلام آباد روبرو خواهد شد.

علاوه بر این پاکستان نه دخالت هند و نزدیک شدن بیش از اندازه افغانستان به این کشور را خواهد پذیرفت و نه اجازه می‌دهد آمریکا یا هر کشور دیگری در مورد منافع مشترک اسلام آباد و پکن به خصوص کریدور اقتصادی چین و پاکستان صحبت کند.

وزیر دفاع آمریکا چندی پیش گفت: قبل از اینکه ترامپ به گزینه‌هایی روی آورد که مربوط به حمایت پاکستان از تروریسم است بار دیگر همکاری با این کشور در خصوص افغانستان را امتحان خواهیم کرد.

چندی پیش «آلیس ویلز» نماینده ویژه آمریکا در جنوب آسیا گفت: اسلام‌آباد باید با اقدام عملی علیه تروریسم ظرف چند هفته به هر قیمت که شده طالبان را به پای میز مذاکره بیاورد.

وی تصریح کرد: اگر پاکستان حاضر به همکاری با آمریکا نباشد واشنگتن بدون کمک این کشور برای مبارزه با تروریسم وارد عمل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما