شناسهٔ خبر: 22789713 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آیت‌الله خاتمی:

وحدت، مهم‌ترین اصل در جهت مقابله با دشمنان اسلام است

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: دشمن همواره وحدت بین شیعه و سنی را هدف قرار داده ولی عنصر وحدت، اصل مهم در جهت مقابله با دشمنان اسلام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ظهر امروز جمعه 10 آبان‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان اظهار کرد: قرآن مجید پیامبر اکرم (ص) را برای ما به عنوان الگوی نمونه معرفی کرده و بر این اساس برای اینکه سعادتمند شویم باید خودمان را با این الگو وفق دهیم.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه صرف شناخت پیامبر اکرم (ص) در سعادتمندی ما کافی نیست، گفت: ما باید پیرو راستین پیامبر اکرم (ص) باشیم و با الگوگیری از ایشان زندگی کنیم.

امام جمعه زنجان با اشاره به برخی از ویژگی‌های نبی مکرم اسلام، گفت: پیامبر اکرم (ص) همواره خود را بنده خداوند می‌دانستند و مردم را به این امر مهم تأکید و توصیه می‌کردند. در خانواده نیز همواره رأفت و مهربانی و دلسوزی را در برخورد با خانواده خود رعایت می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به بعد اجتماعی رفتار نبی مکرم اسلام با کفار، تاکید کرد: طبق فرموده خدای متعال در قرآن کریم، پیامبر نسبت به دشمنان «اشداء علی الکفار» بودند و بدون مدارا برخورد می‌کردند و با توجه به اینکه کفار همواره به فکر ضربه زدن به اسلام بودند، اهل سازش با کفار نبودند.

آیت‌الله خاتمی ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: دشمن همواره وحدت بین شیعه و سنی را هدف قرار داده ولی عنصر وحدت، اصل مهم در جهت مقابله با دشمنان اسلام است و سالروز ولادت نبی مکرم اسلام نیز یکی از دستاویزهای دشمن برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از این تفرقه‌افکنی، امام راحل هفته ولادت پیامبر اکرم (ص) را هفته وحدت نام‌گذاری کردند، گفت: قرآن و عترت دو اصل مهم وحدت مسلمانان است وباید به موارد ایجاد وحدت بین شیعه و سنی توجه بیشتری داشته باشیم.

نظر شما