شناسهٔ خبر: 22788709 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روسیه: کره شمالی مذاکره با آمریکا را مشروط کرد

مسکو - ایرنا - یک مقام مجلس دومای روسیه که در قالب هیات پارلمانی این کشور از پیونگ یانگ دیدار داشته، گفت که کره شمالی برای آغاز مذاکرات با آمریکا شرط تعیین کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آلکسی چپا معاون کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه گفت: کره شمالی پس از پرتاب موشک قاره پیمای جدید خود آماده است تا با شرایط جدید با آمریکا گفت وگو کند.
معاون کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه روز جمعه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: پیونگ یانگ از واشنگتن انتظار دارد که این کشور را به عنوان قدرت هسته ای به رسمیت بشناسد.
آلکسی چپا با انتقاد از رویکرد آمریکا در بحران کنونی شبه جزیره کره اظهار کرد: آمریکا هیچ گامی برای اینکه آمادگی برای مذاکرات را به کره شمالی نشان دهد برنداشته است.
وی افزود: واشنگتن فقط پیونگ یانگ را تهدید و تحریم های جدید در مورد آن وضع می کند.
کره شمالی بامدادچهارشنبه گذشته یک فروند موشک بالستیک شلیک کرد. این موشک از استان «پیونگان جنوبی» به سمت شرق شلیک شده است.
معاون کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه که به همراه سایر اعضای هیات پارلمانی این کشور در پیونگ یانگ با مقام های کره شمالی دیدار کرده است، تصریح کرد: کره شمالی تاکید دارد که از تحریم ها نمی ترسد.
وی خاطرنشان کرد که طرف های متخاصم در بحران شبه جزیره کره، آمادگی برای مذاکره با یکدیگر از خود نشان نمی دهند.
به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، این مقام پارلمانی روس همچنین درباره موج جدید تنش ها در شبه جزیره کره بر اثر پرتاب موشک قاره پیمای کره شمالی گفت که اگر آمریکا و کره جنوبی وضعیت را متشنج نمی کردند، پیونگ یانگ موشک قاره پیما را پرتاب نمی کرد.
آلکسی چپا خاطرنشان کرد: پرتاب موشک کره شمالی پس از 75 روز آرامش در شبه جزیره کره صورت گرفت.
وی ادامه داد: اگر آمریکا و کره جنوبی گامی به سوی مذاکره با کره شمالی برمی داشتند، ممکن بود این پرتاب صورت نمی گرفت اما واشنگتن هیچ اقدامی نکرد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه گفت: آمریکا آگاهانه کره شمالی را برای انجام اقدامات خارج از قاعده جدید تحریک می کند.
وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: چنین به نظر می رسد که آمریکا آگاهانه می خواهد کره شمالی را برای انجام اقدامات شدید و خارج از قاعده تحریک کند و آخرین اقدامات ایالات متحده حاکی از این امر است.
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از لاوروف نوشت: شواهد امر حاکی از آن است که عمدا تلاش شد تا کیم جونگ این رهبر کره شمالی، عنان گسیخته شده، اختیار را از دست داده و دست به ماجراجویی های جدید بزند.
اروپام** 391 *شبس*1488 *انتشار دهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما