شناسهٔ خبر: 22786207 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ويژه برنامه هاي هفته وحدت در خراسان جنوبی اعلام شد

خبرگزاری شبستان: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی از برگزاری برنامه های متعدد در هفته وحدت درسطح استان خراسان جنوبی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از ستاد خبری گرامیداشت هفته وحدت، حجت الاسلام محسن مشرفی ضمن تبریک هفته وحدت، رمز پیروزی مسلمانان را وحدت دانست، گفت؛ بر اساس فرمايش مقام معظم رهبري آنچه امروز در درجه اول اولويت براي دنياي اسلام قرار دارد وحدت است.

 


وی با تأکید بر اینکه وحدت و همگرايي امت اسلامي از مهمترين و ضروري ترين موضوعات جهان اسلام است، اظهار داشت: دشمن با طراحی نقشه‌های شوم به دنبال اسلام‌هراسی و در انزوا قرار دادن دین اسلام بوده که به حکم قرآن و به اراده الهی این مکتب روز به روز فراگیرتر خواهد شد.

 


به گفته مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی، امروزه بصیرت دینی و انقلابی راهکار مقابله با فرقه‌سازی و تروریسم تکفیری مورد حمایت آمریکا است و وحدت بی‌نظیری که امروز بین شیعه و سنی در کشور و در استان خراسان جنوبی شاهدیم نتیجه تدابیر ولی امر جامعه و بزرگان دینی است.

 


حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی همبستگی خوبی بین برادران شیعه و سنی وجود دارد افزود: آنچه امروز در استان با وجود مکر و حیله دشمنان و مرز مشترک جاری است احترام متقابل و همدلی برادران تشیع و تسنن است و این همبستگی دشمن را مایوس کرده و بعد از این هم نا امید خواهد کرد.

 


وي در ادامه با اشاره به هفته وحدت عنوان کرد: با هدف توجه به اهمیت بالای امر وحدت، به عنوان یک راهبرد اساسی در امت اسلامی، فاصله ميان 12 ربيع الاول (سالگرد ولادت پيامبر اكرم به روايت اهل سنت) تا 17 ربيع الاول (تاريخ ولادت حضرت بنا بر روايات موجود در منابع شيعه) به عنوان هفته وحدت نامگذاري شده است که امیدواریم محوریت رسول مهربانی و ایام میلاد آن بزرگوار نیز موجب آشنایی هر چه بیشتر با مرام و سیره آن حضرت و زمینه ساز ارتقاء سطح همدلی و همگرایی بین فرق مختلف اسلامی شود. 

 


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی اظهار داشت: همزمان با فرا رسيدن خجسته ميلاد با سعادت حضرت خاتم الانبياء محمد مصطفي(صلی الله علیه و آله ) و هفته وحدت، برنامه محوری و شروع هفته وحدت با سخنرانی نماینده ولی فقیه حضرت آیت الله عبادی دام ظله در مسجد النبی (صلی الله علیه و آله)اهل سنت برگزار شد.

 


به گفته وی با همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت برنامه هاي گراميداشت اين هفته علاوه بر مرکز استان در كليه شهرهاي تلفيقي استان و اكثر مساجد محوري اهل سنت برگزار خواهد شد.

 


حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه در پنج شهرستان درمیان، سربیشه، زیرکوه، نهبندان و بیرجند محفل مشترک قرآنی با حضور قاریان تشیع و تسنن برگزار می شود، افزود: جشن میلاد پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) و امام صادق(علیه السلام)در مسجد امام حسین(علیه السلام) بیرجند، مسجد جامع حاجی آباد زیرکوه، سجد محمد رسول الله( صلی الله علیه و آله )درمیان و مسجد جامع شوسف برگزار خواهد شد.

 


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برگزاری ایستگاه های صلواتی، اعزام مبلغ جهت پوشش تبلیغی هفته وحدت، فضا سازی محیطی، پخش برنامه در صدا و سیمای مرکز استان، اعزام مبلغ پیش از خطبه های نماز جمعه از دیگر این برنامه هاست.

 

وی یادآور شد: در هفته وحدت کنفرانس بین المللی وحدت در تهران توسط مجمع جهانی تقریب و نشست مشترک علمای تشیع و تسنن استان های خراسان در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

 

 

 

نظر شما