شناسهٔ خبر: 22786082 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک رسانه مالزی: ایران، عراق، سوریه و روسیه باعث ثبات در منطقه

کوالالامپور - ایرنا - برخی رسانه های مالزی هم همسو با دیگر کشورهای جهان نسبت به بازتاب دادن سخنان حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در 100 روزه دولت دوازدهم با تاخیر پرداختند و از جمهوری اسلامی ایران، عراق، سوریه و روسیه به عنوان عاملان ثبات در منطقه نام برده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روزنامه 'استار' مالزی با انتشار تصویری از رئیس جمهوری ایران نوشت: به گفته روحانی، عربستان به دلیل مخفی کردن شکست خود در منطقه، ایران را دشمن می داند.
این روزنامه انگلیسی زبان مالزی به نقل از حسن روحانی نوشت: عربستان سعودی در قطر، عراق و سوریه ناموفق بوده و به تازگی نیز در لبنان شکست خورده است. ریاض در همه این کشورها ناموفق بوده و از اینرو به دنبال سرپوش نهادن بر روی شکست های خود هستند.
آنگونه که در این روزنامه آمده است: ایران، عراق، سوریه و روسیه یک خط مقاومت در منطقه تشکیل داده اند که باعث ثبات در منطقه شده و 'موفقیت های بزرگی' در پی داشته است.
این روزنامه همچنین نوشت که حسن روحانی رئیس جمهوری ایران از عمکرد دولت خود در زلزله غرب ایران که دو هفته پیش رخ داد و یک چالش اصلی برای دولت وی بود، دفاع کرد.
تارنمای 'آستروآوانی' نیز با پرداختن به اخبار یکصد روزه نخست (دوره دوم ) ریاست جمهوری حسن روحانی نوشت، ایران اعلام کرد: عربستان سعودی در تلاش برای مخفی ساختن معایب خود از طریق افزایش تنش در بین کشورهای عربی است.
این تارنما در خبری که به زبان مالایی منتشر کرد به نقل از حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نوشت: عربستان سعودی در یمن و برخی کشورهای منطقه شکست خورده است.
به گفته رئیس جمهوری ایران، عربستان تلاش می کند بر روی خطاهایی که در عراق، قطر، سوریه و به تازگی نیز در لبنان مرتکب شده، سرپوش گذارد . علاوه بر این، عربستان سعودی مشکلاتی در درون خود دارد که باید این مسائل را پیش از ترکیب کردن آن با مسائل خارجی حل کند.
آساق** 241** 1599 **3404**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*

نظر شما