شناسهٔ خبر: 22784998 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار با رئیس عمران سازمان ملل/ معصومه ابتکار بر توانمندسازی زنان تاکید کرد

لندن - ایرنا -«معصومه ابتکار» معاون رئیس ‌جمهوری ایران در امور زنان و خانواده روز پنجشنبه در ادامه سفرش به ایسلند با «هلن کلارک» رئیس برنامه عمران سازمان ملل متحد دیدار و گفت وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این ملاقات وی ضمن اشاره به اهمیت تلفیق رویکردهای جنسیتی در برنامه های توسعه ملی عنوان کرد که توانمندسازی زنان روستایی در اولویت برنامه های کاری وی قرار دارد.
تاثیرپذیری مناطق مختلف جغرافیایی از تغییرات اقلیمی و در نتیجه از بین رفتن پایداری در مناطق روستایی و کاربست سیاست های هدفمند به منظور مواجه با این چالش از دیگر موضوعات این دیدار بود.
ابتکار در این دیدار عنوان کرد که آموزش و ارتقا آگاهی زنان، راهبرد اصلی در مواجه با تغییرات اقلیمی است.
معاون رئیس جمهوری کشورمان ضمن اشاره به مسئولیت جهانی در زمینه توجه به وضعیت کشورهای درگیر جنگ و مخاصمات مسلحانه بر اهمیت توجه به وضعیت پناهندگان جنگی به ویژه زنان و کودکان تاکید نمود.
'هلن کلارک' نیز مساله تغییرات اقلیمی را به عنوان چالش جهانی و مانع جدی در مسیر تحقق عدالت اجتماعی عنوان کرد.
وی همچنین مساله تامین صلح و امنیت و ضرورت کاربست مکانیسم های موثر در حفظ صلح همچون ظرفیت سازی و ارتقا آگاهی را مورد تاکید قرار داد.
در ادامه این گفت وگو طرفین ضمن بررسی ظرفیت های موجود در منطقه بر توسعه همکاری ها با تاکید بر توانمندسازی زنان به ویژه جوامع محلی متاثر از تغییرات اقلیمی از طریق برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
معصومه ابتکار برای شرکت در اجلاس مقامات سیاسی زن به ریکیاویک پایتخت ایسلند سفر کرده است.
اجلاس جهانی مقامات سیاسی زن در سال ٢٠١٧ با میزبانی دولت و پارلمان ایسلند و با شرکت زنان مؤثر در سطوح سیاسی مختلف همچون روسای جمهوری و معاونین، وزیران زن و نمایندگان زن پارلمان از سراسر جهان در ریکیاویک برگزار می‌شود. تبادل‌نظر و تجارب و توسعه روابط در حوزه زنان و خانواده ازجمله اهداف این برنامه است.
ابتکار علاوه بر این، با وزیر امور خارجه و رئیس‌ جمهوری ایسلند، رئیس ‌جمهوری کرواسی و رئیس‌ جمهوری استونی دیدار کرده است.
شبک **اروپام ** هـ ن **1392**انتشار: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*

نظر شما