شناسهٔ خبر: 22784124 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اولین سالگرد درگذشت آیت الله موسوی اردبیلی برگزار شد

اولین سالگرد درگذشت آیت الله موسوی اردبیلی با حضور شخصیت‌های برجسته سیاسی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مراسم اولین سالگرد درگذشت آیت الله موسوی اردبیلی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در کانون توحید برگزار شد.

در این مراسم، علیرضا بهشتی فرزند شهید بهشتی، دانش‌آشتیانی وزیر سابق آموزش و پرورش، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، حجت الاسلام دعائی مدیرعامل روزنامه اطلاعات، حجت‌الاسلام محمدعلی ابطحی از اعضای مجمع روحانیون مبارز، حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی‌لاری وزیر سابق کشور و از اعضای شاخص مجمع روحانیون مبارز، حجت‌الاسلام محسن رهامی دبیرکل انجمن مدرسین دانشگاه‌ها و جمعی از شخصیت‌های برجسته سیاسی حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام سید علی موسوی اردبیلی فرزند آیت‌الله موسوی اردبیلی با اشاره به تشکیل ستاد ارتحال آیت‌الله موسوی اردبیلی گفت: در این ستاد در حدود شش ماه فعالیت داشتیم و توانستیم اسناد ساواک، مصاحبه‌ها و زندگینامه ایشان را جمع‌آوری کنیم.

وی ادامه داد: در این زمان کوتاه مجموعه مقالات و نظرات ایشان با نظارت حجت‌الاسلام  فاضل میبدی نیز جمع‌آوری شده است.

فرزند آیت‌الله موسوی اردبیلی تاکید کرد: در فاصله زمانی ارتحال آیت الله موسوی اردبیلی تا به امروز چهار نشست تخصصی با 12 عنوان به همراه سخنرانی درباره آیت‌الله موسوی اردبیلی برگزار شده است.
وی یادآور شد: در هفته گذشته نیز دو مراسم بزرگداشت برای ایشان در قم برگزار شد.

فرزند آیت‌الله موسوی اردبیلی تصریح کرد: تصمیم داریم در آینده برنامه دوسالانه‌ای نیز برگزار کنیم و به برترین مقالاتی که درخصوص دغدغه‌های آیت الله موسوی اردبیلی نوشته می‌شود جایزه‌ای اهداءشود.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم باحضور یادگار امام راحل و فرزند آیت الله موسوی اردبیلی از سه کتاب «آیت الله العظمی موسوی اردبیلی از نگاه دیگران» که شامل مصاحبه های بزرگان در خصوص این مرجع تقلید است، کتاب «اسناد ساواک» در خصوص مرحوم آیت الله العظمی موسوی اردبیلی و نیز کتاب زندگینامه این عالم برجسته، رونمایی شد.

انتهای پیام

نظر شما